Ako je suditi prema turističkim investicijama koje su u realizaciji ili ih od toga dijeli tek kompletiranje dokumentacije, moglo bi se kazati da su šibenski turistički radnici, poduzetnici i investitori naučili lekciju. Štoviše, svjedoci smo da se u Šibeniku najviše ulaže upravo u turistički sektor, ne bi li se grad pretvorio u pravo turističko odredište, ne samo tranzitni centar, ili grad u kojem posjetitelji obiđu katedralu i odu dalje. Naravno, za to su najvažniji hotelski kapaciteti, a znamo kako osim Jadrana drugih hotela u samom gradu nema. Ili barem do uskoro, budući da je pokrenuta gradnja barem tri velika hotela na samom području grada.
HOTEL S BAZENOM
– Hotel u zgradi bivše Revije raspolagat će s 25 soba, s vlastitim restoranom i poslovnim prostorima. Ono što će osobito biti atraktivno je svakako hotelski bazen, koji ćemo urediti na najvišem katu zgrade, pa će s njega pucati i panoramski pogled na rivu i šibenski zaljev – rekao je Damir Perkov – Stipičin, koji smatra da će njegov hotel otvoriti vrata već krajem iduće godine. Tu je i drugi najavljeni hotel, s 50 soba, u aneksu bivše Revije kraj hotela Krka, investitora Zorana Popovića, a u kojem će se također urediti 50 soba. Međutim, je li to dovoljno za grad od 40 tisuća stanovnika?
– Trenutno u Šibeniku, bez Žaborića, Zatona i ostalih prigradskih naselja, raspolažemo s oko tisuću kreveta. Zasad imamo samo jedan hotel, i to Jadran, kategoriziran na tri zvjezdice, sa stotinjak kreveta. U hostelima raspolažemo s oko 200 kreveta, a ostatak od 700 kreveta je u apartmanskom smještaju. Naravno da podržavam svaku inicijativu za otvaranjem novih hotela, poput gradnje dva hotela oko starog hotela Krka i hotelskih sadržaja u Mandalini, jer tisuću kreveta za grad poput Šibenika je premalo, optimalno bi za grad bilo između tri i četiri tisuće kreveta. Bitno je i što će ti novi hoteli biti visoke kategorije, ova dva kod hotela Krke s četiri zvjezdice, a u Mandalini u prvoj fazi gradit će se hotel s 80 soba kategorizacije četiri plus. Dakle, u iduće dvije godine dobit ćemo dodatnih 250 kreveta, što je još premalo. Nadam se da će ti novi hotelski projekti ponukati i druge poduzetnike da ulažu u gradnju hotela i hostela, te apartmana i soba u užem području Šibenika, jer prostora ima za sve – kaže direktor Turističke zajednice Šibenik Dino Karađole.
RASPRŠENI HOTEL
Veliki doprinos kapacitetima svakako daje i projekt ‘Raspršenog hotela’, čiji je cilj objediniti sav privatni smještaj u staroj gradskoj jezgri.
– Trenutno u okviru projekta ‘Raspršenog hotela’ raspolažemo s između 600 i 700 kreveta u samom centru grada, a trenutno se radi na uređenju barem još njih sto. Očekujem da se i nakon nove godine prione na uređenje dodatnih sto kreveta, te sam siguran da će u idućih pet godina uži centar Šibenika dosegnuti broj kreveta od četiri tisuće, što bi bilo optimalno za grad. Sve više ljudi kupuje kuće u užoj gradskoj jezgri, neke od tih lokacija sam i sam obišao. S porastom smještajnih kapaciteta porast će promet i u ugostiteljskim objektima, u dućanima na rivi i Kalelargi, te predviđam da će za tih pet godina Šibenik postati pravi jaki turistički centar – kaže Anton Dobra, voditelj projekta ‘Raspršeni hotel’ u šibenskoj gradskoj jezgri.
U šibenskoj Mandalini, na Kulinama, pripremaju se radovi na još jednoj turističkoj investiciji u mega – formatu. Dakako, riječ je o izgradnji Hotela Šibenik s popratnim sadržajima, u aranžmanu turske Dogus grupe. Kako kaže Burak Baykan, regionalni direktor Dogus grupe, čišćenje terena i uklanjanje preostalih objekata na mjestu gdje će biti izgrađen novi hotel počinje već sljedećeg tjedna. S izgradnjom hotela Dogus grupa će započeti odmah po dobivanju građevinske dozvole, a prema planu investitora, hotel će biti gotov za sezonu 2015. godine.
LUKSUZ U MANDALINI
– Luksuzni hotel Dogus grupe na Kulinama sadržavat će 70 soba sa 150 ležajeva, tri VIP ville, servisirane od strane hotela, wellness i yacht klub, restoran te dječji klub – podsjeća Baykan.
Nakon ulaganja na Kulinama Šibenik će imati vrlo luksuznu vizuru, osobito s velikim brodovima u novoj marini za mega jahte koji su odabrali Šibenik za matičnu luku, nastavlja Baykan. Ova vodeća turska grupacija, navodi, zadovoljna je ulaganjima u Hrvatsku.
– Već se osjećamo kao pripadnici lokalne zajednice. Osjećamo se kao kod kuće u mreži kontakata koje smo ostvarili. Ugodno nam je s ljudima i u poslovnoj atmosferi. Volimo ovu zemlju i vjerujemo u nju. Zato smo već počeli dovoditi i druge investitore ovdje. Druge tvrtke vide nas i naše projekte pa, također, počinju pokazivati interes za ovu regiju – kaže regionalni direktor Dogus grupe.
Baykan uvjerava u ozbiljnost investicije u Šibeniku, ali i na svim ostalim područjima na kojima je turska grupacija započela ulaganja.
– Razumijem da ljudi prilaze stranim investitorima s mnogo upitnika. Međutim, ako zaista pogledate u detalje, ako promotrite kakve projekte razvijamo u Hrvatskoj i kakva smo kompanija uopće u Turskoj i u regiji, lakše ćete razumjeti tko smo i što je Dogus Grupa – zaključuje Baykan.