Mjesni odbor Žirje, uz podršku Otočnog sabora Šibensko- kninske županije predstavio je javnosti elaborat kojim će od Agencije za obalni linijski promet i resornog ministarstva tražiti promjenu rutu brze brodske linije Šibenik- Kaprije – Žirje, na način da brzi brod Broč iz Šibenika prvo vozi do Žirja, na povratku stane na Kapriju i krene nazad prema Šibeniku.
UŠTEDA 40 TONA EURODIZELA
– Na taj način uštedjelo bi se preko 40 tona eurodizela godišnje, budući bi se i sama dužina pruge smanjila za šest nautičkih milja. Sve to predstavit ćemo na sastanku s Agencijom za linijski obalni promet koji će se održati 11. prosinca u Šibeniku- kaže Anton Dobra, savjetnik MO Žirje za otočna pitanja.
Podsjetimo, do ove inicijative je došlo zbog prijave MO Kaprije brzog broda Broč i njegovog kapetana da prebrzo vozi kroz Kaprijski kanal, uništava rivu i brodove. Od te prijave, koju Žirjani smatraju lažnom i apsurdnom, putovanje do najudaljenijeg otoka šibenskog arhipelaga produžilo se sa sat na sat i pol vremena.
– Promjenom ove rute, do Žirja bi se došlo za nešto više od pola sata, budući da Broč ne bi nigdje bio primoran voziti manje od 19 čvorova, osim između nenaseljenih otoka Veliki i Mali Mišjak, te Zmajana i Obonjana. Zatražit ćemo da se i između njih dozvoli brža vožnja, jer ne bi škodila nikom, pa bi u perspektivi do Žirja mogli doći i za 25 minuta- kaže Anton Dobra.
Isto tako, Žirjani će tražiti dozvoli i prenošenje nešto manjeg tereta na Broču, budući kapetan od prijave Kaprijana ne dozvoljava ništa, pa se njime na Žirje ne može prenijeti ni bicikla, ni pet litara goriva, jer kapetan strogo poštuje propise, u strahu da ne izgubi dozvolu.
PROPADA PET MILIJUNA KUNA
– Tako smo opet u velikim problemima, praktički do Žirja ne možemo prenijeti ništa, pa se moramo snalaziti na razne načine, i time od brzog broda u kojeg je uloženo skoro pet milijuna kuna nemamo nikakve koristi- kaže Anton Dobra, te smatra da iza svega stoje interesi nekoliko Kaprijana, kojima je namjera da se mulo za prugu izmjesti 300 metara iz kaprijske vale, čime bi ona postala luka nautičkog turizma, pogodna i za velike jahte.
Prijedlog Žirjana ispred Otočkog sabora ŠKŽ- a podržao je i Goran Grguričin.
– Podržavamo prijedlog, i ne iz razloga što sam i sam sa Žirja, već bi od te promijene trase svi imali koristi, pa i Kaprijani- kaže Goran Grguričin.
I on i Dobra sigurni su da će se prijedlozi i podržati od odgovornih službi, pa bi po prvi put nakon 70 godina pruga prema našim otocima najprije plovila do Žirja.