HAKOM će blokirati brojeve s kojih stižu promidžbeni SMS-ovi

Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti (HAKOM) upozorio je u petak sve sudionike nedjeljnih parlamentarnih izbora da slanje promidžbenih SMS i MMS poruka mora biti isključivo s registriranih brojeva koji ne prikrivaju identitet pošiljatelja, odnosno da će svi neregistrirani brojevi biti blokirani u najkraćem mogućem vremenu.

Upozorivši sve političke stranke i sudionike izbora da je slanje promidžbenih poruka korisnicima elektroničkih komunikacija, kao i slanje elektroničke pošte, dopušteno samo pod točno određenim uvjetima koji su striktno propisani Zakonom o elektroničkim komunikacijama, HAKOM navodi da u SMS-u odnosno MMS-u korisniku mora biti jasno navedeno kako spriječiti svaku daljnju komunikaciju i to bez ikakve naknade ili troška za korisnika.

Ako se poruke šalju uporabom automatskih pozivnih i komunikacijskih sustava, onda je Zakon još stroži i zahtijeva od pošiljatelja da prije slanja bilo kakve poruke pribavi korisnikovu privolu da smije slati promidžbene poruke, napominje HAKOM pozvavši građane da svaku promidžbenu poruku koju su dobili s nepoznatog broja prijave svojem operatoru ili na adresu nezeljeni.sms@hakom.hr.

`U subotu i nedjelju je u suradnji s operatorima osigurano dežurstvo posebnih timova koji će u najkraćem mogućem roku provjeriti prijavljene brojeve s pripadajućim porukama i blokirati sve brojeve za koje postoji ozbiljna indicija da se zloupotrebljavaju. Dodatno, ukoliko HAKOM bude mogao identificirati vlasnika broja koji je zloupotrijebljen za nedopuštenu promidžbu bit će pokrenut prekršajni postupak´, poručuju iz HAKOM-a.

Svi primjeri promidžbenih poruka i brojeva, uključujući i podatke o vlasnicima brojeva ako su dostupni, nakon obrade će biti proslijeđeni Državnom izbornom povjerenstvu (DIP) na daljnje postupanje zbog kršenja predizborne šutnje ili kršenja šutnje na sam dan izbora, dodaje se u priopćenju HAKOM-a

Komentiraj

komentara
Komentari objavljeni pod određenim korisničkim imenom nisu stav uredništva ili izdavača, pa ne snosimo nikakvu odgovornost za štetu trećoj osobi.