Analiza agencije za komunikacije: SDP uvjerljivo prvi, HDZ tek četvrti

SDP je bez premca stranka koja najuspješnije komunicira s građanima na društvenim mrežama te je zauzeo prvo mjesto na rang-listi Facebook Top 15 političkih stranaka u Hrvatskoj. Pokazalo je to istraživanje “Stranke na mrežama 2015.” koje je proveo Quadrans, agencija za komunikacijsko savjetovanje. Premda nije stranka s najviše Facebook fanova, SDP kvalitetom svojih objava, snagom interakcije s članovima zajednice na mrežama i cjelokupnom strategijom te komunikacije značajno odskače od svih ostalih stranaka.

Živi zid druga je stranka po uspješnosti na ovoj rang-listi. Svoju poziciju prvenstveno mogu zahvaliti ogromnom broju fanova (više od 100.000) i njihovoj motiviranosti za izražavanje mišljenja na zidu Živog zida. Naime, Živi zid ima isto toliko fanova i njihovih aktivnosti (Like, Share i Comment) kao i preostalih 14 analiziranih stranaka zajedno.
Na treće mjesto Quadransove Facebook rang-liste plasirao se Most, čiji je broj fanova značajno manji od četvrtoplasiranog HDZ-a, ali čiji prosječan fan značajno češće izražava svoje mišljenje u interakciji sa strankom i čiji je prosječan post komunikacijski uspješniji.

Svijet kojeg nema

SDP, Živi zid, Most i HDZ trenutno dominiraju na mrežama i značajno odskaču po svojim rezultatima od ostalih stranaka. Njihove stranice ističu se ili cjelokupnom kvalitetom upravljanja sadržajima i stranicom (SDP) ili veličinom mrežne zajednice i mnogobrojnošću objava (Živi zid, HDZ) ili kombinacijom intenzivne aktivnosti fanova s uspješno kreiranim postovima koji postižu komunikacijsku reakciju fanova (Most).

Od 26 političkih stranaka u Hrvatskoj obuhvaćenih ovim istraživanjem za 4 stranke (Demokratski centar koji je u procesu spajanja s HDZ-om, Hrvatska građanska stranka, Bošnjačka demokratska stranka i Blok umirovljenici) svijet društvenih mreža ne postoji.

Od preostale 22 stranke koje imaju otvorene stranice ili kanale na barem jednoj mreži, za samo njih 15 može se reći da aktivno i redovito komuniciraju na Facebooku.

facebook111

Deset stranaka redovito tvita (imaju po stranci više od 300 followera i ukupno više od 500 objavljenih tvitova), a njih 9 objavilo je barem jedan videosadržaj nakon 1. rujna na YouTubeu.

Fotografije na Instagramu donekle ažurno objavljuju jedino HNS i stranka Ruže Tomašić, HKS, što pokazuje da je ova mreža prilično podcijenjena među hrvatskim političarima. Jedina stranka koja aktivno komunicira na svih 5 društvenih mreža je HNS, a najviše stranaka aktivno je na jednoj, dvije ili maksimalno tri mreže.

Dvjesto tisuća fanova na FB-u ima ukupno 10 stranaka (treba uzeti u obzir da tu postoje preklapanja), od čega polovica njih pripada fanovima Živog zida.

Najaktivnije su stranice SDP-a, Mosta, Živog zida i HDZ-a. Kad je riječ o dnevnom broju postova HDZ i Živi zid, s prosječno šest postova dnevno, trostruko nadmašuju prosječnu produkciju ostalih stranaka. Međutim, rezultati ovog Quadransova istraživanja pokazali su da sama hiperprodukcija postova ne jamči najuspješniju i najvišu interakciju. Kvaliteta je tako odnijela premoć nad kvantitetom.

Treba imati na umu da su podaci o aktivnostima na društvenim mrežama ‘tekući’, tj. da su u stalnoj promjeni, pa je bitno naglasiti da se ranking na Quadransovoj listi, kao i ostatak online analize, temelji na podacima za razdoblje od 1. rujna do 9. listopada”.

Samo pet stranaka Facebook, a samo jedna Twitter, koriste kao platformu za dvosmjernu komunikaciju. Jedina stranka koja sustavno i kontinuirano odgovora i reagira na komentare svojih fanova je SDP, što ga čvrsto drži na prvom mjestu Quadransove rang-liste. Stranke najčešće na Facebooku objavljuju fotografije popraćene kraćim tekstom, a # (hashtag) pretežno koriste za komuniciranje izbornih slogana.

Većina hrvatskih stranaka nije sklona ostavljati “demokratičnu” mogućnost objavljivanja korisničkih sadržaja na stranačkim zidovima, ali istovremeno imaju aktiviranu opciju chata s adminom stranice. Događaje na Facebooku koriste samo ORaH, Živi zid i Most, a verificirane FB stranice imaju HNS, HSLS i IDS. Niti jedna stranka nije verificirala svoj Twitter profil.

Unutar svoje priče
Politički život na društvenim mrežama za naše stranke počinje u veljači 2009., kada IDS otvara Facebook stranicu, dok je prvi tvitnuo SDP, u rujnu 2009. Naprijed Hrvatska, osnovana početkom ljeta ove godine, posljednja je stigla u svijet društvenih mreža.

Facebook je apsolutni car u online stranačkoj komunikaciji. Otvoreni Twitter profil, doduše, ima čak 14 stranaka, a među njima je 10 onih koje aktivno i koriste taj kanal, s pojedinačno više od 300 followera i više od 500 tvitova. Međutim, većina profila i objava na njima namještena je na način da se na Twitteru automatski objavljuju objave s weba ili s Facebooka.

Prosječno 15 stranaka u rujnu imalo nešto više od 13.800 fanova, svaki fan je u tom razdoblju prosječno 1,5 puta neku objavu komentirao, lajkao ili podijelio, a prosječno je pojedini post ‘požnjeo’ 219 komentara, sviđanja ili dijeljenja. Zanimljivo je primijetiti da je broj fanova od početka rujna do početka listopada prosječno po stranci rastao 17%, što pokazuje da u ovom razdoblju još nije počelo intenzivno predizborno oglašavanje na Facebooku.

Specifičnost HDZ-ova upravljanja mrežama očituje se u tome da oni svoje fanove i followere cijelo vrijeme drže unutar vlastite digitalne priče, što znači da gotovo isključivo linkaju na tekstove na vlastitom webu. HDZ mreže koristi konzervativno (nema videa, u rujnu rijetki vizuali, uniformirani tekstovi) i produkcijski, intenzivno ali jednosmjerno sredstvo informiranja (nema odgovaranja korisnicima). Sve to logično je rezultiralo manje uspješnom interakcijom s fanovima nego kod SDP-a.SDP njeguje “otvorene” odnose sa svojom zajednicom, filozofija mu je dvosmjerna komunikacija, tagira druge stranice, objavljuje linkove na tuđe web-stanice.

Hrvatske političke stranke nedovoljno pažnje posvećuju mogućnostima koje pruža YouTube, gdje 12 stranaka ima otvoren kanal, ali aktivno komunicira samo njih devet. Ističu se SDP i Živi zid. Cijelo istraživanje “Stranke na mrežama 2015.”, kao i detaljan opis metodologije dostupni su na www.quadrans.hr. (Aleksandra Kolarić)

izvor: JUTARNJI LIST

Komentiraj

komentara
Komentari objavljeni pod određenim korisničkim imenom nisu stav uredništva ili izdavača, pa ne snosimo nikakvu odgovornost za štetu trećoj osobi.