Provjerite kako izbjeći noćno buđenje

Izluđuje vas što se svaku noć budite u isto vrijeme? Evo zašto se to događa

Ilustracija/Pixabay

Ako se budite noću, idući scenarij sigurno vam je poznat: probudite se, oko vas je mrkli mrak, ali vaš mozak zna točno koliko je sati. Možda je 3,19, možda je točno 37 minuta prije nego će vam zazvoniti alarm. Nije toliko bitno koje je vrijeme, nego da je svake noći isto. Odjednom mozak vam je potpuno aktivan umjesto da čvrsto spava.

Prema globalnom istraživanju koje je proveo Philips Healthcare, 67 posto odraslih diljem svijeta tvrdi da se bude barem jednom tijekom noći.

– Svi se kratko bude usred noći više puta, između pet i sedam, između ciklusa spavanja. To je potpuno normalno, nakon čega uslijedi brzi povratak u san obično s amnezijom tijekom buđenja – objasnila je  Shelby Harris,  licencirana psihologinja za HuffPost.

Ali često buđenje u isto vrijeme usred noći je druga stvar, i može vam poremetiti ciklus spavanja.

– Kada spavanje i san nisu konsolidirani, osoba se može osjećati umorno, pospano i pomućenog razuma tijekom dana, uz to što manje spavate i remeti vam i dubinu sna – kazala je Harris.

Neki razlozi zašto san nije dobar mogu biti – nesanica i apnea. To su zdravstveni problemi koji se rješavaju uz stručnu, medicinsku pomoć. Ako zdravlje nije problem vašeg noćnog buđenja, moguće da je krivac način života. Uz prekomjernu izloženost ekranima i plavičasto svjetlo koje razbuđuje naš mozak, tu se ubraja i alkohol. Iako on ispočetka može pomoći da zaspite, on sigurno fragmentira drugi dio spavanja.

 

Tužno ali istinito, što smo stariji, san nam je sve laganiji.

– Odrasli ljudi imaju manje sporo-valnog sna (najdublja faza ne REM-sna), i kao rezultat češće se bude tijekom noći – kazala je Terry Cralle stručnjak za spavanje iz The Better Sleep Council.

Još jedan faktor koji utječe na kvalitetu sna su hormoni, pogotovo kod žena. Trudnoća i predmenopauza posebno su dva osjetljiva stanja.

Osim toga buđenje u isto doba može biti povezano sa stresom. Vjerojatno se radi o hipervigilanca ili briga.

– Mnogo puta kada zaspemo s nekim brigama, procesuiramo ih tijekom svih faza sna. Kad se probudimo s tim brigama, nismo ih jasno i potpuno procesuirali – kazao je Mark Aloia iz Philips Helthcarea.

Zato on savjetuje svima koji imaju problem sa spavanjem da drže dnevnik briga kraj kreveta te da zapišu sve ono što im pričinjava stres, kako bi eliminirali ‘seanse briganja’ usred noći.

Harris je dodala da često iščekivanje nekog događaja – na primjer očekujete da će dijete plakati u neko doba noći, ili da opet nećete uspjeti odspavati cijelu noć u komadu – može uzrokovati laganiji san koji onda dovodi do buđenja.

To se može dovesti u red tako da se uspostavi zdrava rutina spavanja. Započinje se barem 30 minuta prije spavanja kada je potrebno ugasiti sve ekrane i uređaje, koje je dobro izbaciti potpuno iz spavaće sobe. Bitno je paziti i na unos hrane i pića, izbjegavati teška jela kao i stimulanse pune šećera i kofeina.

Presudna je i temperatura sobe, trebalo bi sobu za spavanje držati na, za san ugodnih, 18 stupnjeva Celzija. Ako imate sat, alarm budilicu i bilo što, što pokazuje vrijeme, pobrinite se da vam nije u vidokrugu tijekom noći. Ako se probudite nemojte provjeravati na mobitelu koliko je sati ili gledati u smjeru budilice.

Izvor: 100posto

Komentiraj

komentara
Komentari objavljeni pod određenim korisničkim imenom nisu stav uredništva ili izdavača, pa ne snosimo nikakvu odgovornost za štetu trećoj osobi.