Je li vegetarijanstvo zdravo za djecu?

Neka su djeca vegetarijanci jer su na taj način odgojena, dok druga samostalno spoznaju ovu želju u kasnijoj dobi. Bez obzira zbog kojeg su se razloga okrenuli ovom režimu prehrane, mališani koji ne jedu meso moraju “pojačati” svoju prehranu koja je siromašna proteinima.

Roditelji trebaju posebno voditi računa o njihovom rastu i razvoju jer djeca, a posebno tinejdžeri, trebaju dva puta više kalorija i tri puta više proteina na pola kilograma tjelesne težine nego odrasle osobe. Razlog tomu je dvojna uloga prehrane djece: ona održava tjelesne funkcije i podupire rast i razvoj.

Ne postoje mnoga istraživanja koja citiraju statistiku djece vegetarijanaca i njihove prehrambene navike, međutim anketa koju je 2005. godine provela istraživačka kuća Harris pokazala se kako tri posto Amerikanaca između osam i 18 godina opredijelilo za vegetarijanstvo.

Stručnjaci Američke dijetetičke udruge tvrde kako dobro isplanirana vegetarijanska prehrana i poluvegetarijanska prehrana može ponuditi sve nutrijente koji su potrebni za rast i razvoj dojenčadi, djece i tinejdžera. Prema njima, nije toliko teško dobiti sve potrebne tvari iz bezmesnih izvora hrane, međutim, potrebno je puno

planiranja kako bi se nutricionističke potrebe mališana zadovoljile. Ova uloga pripada njihovim roditeljima.

Djeca vegetarijanci često preskaču glavno jelo i konzumiraju priloge pune škroba poput krumpira, kruha i riže, što je najčešća greška koju čine jer nimalo ne zadovoljavaju potrebe organizma za nutrijentima. Vegetarijanska prehrana može biti zdrava za djecu ako se koriste namirnice koje ispunjavaju ovu zadaću. Najmlađi vegetarijanci moraju tijelo opskrbiti proteinima, kalcijem, vitaminima B12 i D, omega-3 masnim kiselinama, jodom,  željezom i cinkom.

Namirnice koje se preporučuju konzumirati su tofu, sojino mlijeko, mahunarke, leća, orašasti plodovi, cjelovite žitarice i zeleno lisnato povrće.

Ako je dobro isplanirana, vegetarijanska prehrana može biti zdrava za sve dobne skupine, ne samo za djecu, te može spriječiti neke kronične bolesti starijih osoba. Američka dijetetička udruga također tvrdi kako ovakav režim prehrane može biti pogodan i za trudnice, dojilje, dojenčad, djecu, tinejdžere, pa čak i sportaše, pod uvjetom da je uravnotežen i sveobuhvatan. Konzumacija dodataka prehrani ili namirnica koje su bogati izvor određenih nutrijenata mogu pomoći kod apsorpcije ili unosa drugih važnih nutrijenata.

K. Horvat

izvor:ordinacija.hr

Komentiraj

komentara
Komentari objavljeni pod određenim korisničkim imenom nisu stav uredništva ili izdavača, pa ne snosimo nikakvu odgovornost za štetu trećoj osobi.