Par malih savjeta

Kako sigurno kupovati preko interneta i uštedjeti novac

Dio od 15 milijardi i 300 milijuna kuna, koliko se procjenjuje da će se potrošiti ovog prosinca, otići će i na kupnju preko interneta. Što kupuju žene, a što muškarci, i što trebaju napraviti da kupnja ne bi imala neželjenih posljedica, piše dnevnik.hr.

Božićne poklone ispod bora mnogi će kupiti iz kafića ili dnevnog boravka, ali ne i u klasičnoj trgovini. Od onih koji se u Europi služe internetom, polovica kupuje online, a u Hrvatskoj ih je 27 posto.

Iskustva domaćih potrošača su raznolika. Neki su imali loša iskustva sa stvarima koje su došle jer nisu bile ni približne onima sa slika, a nekima su uplaćeni novac vratili.

Savjetuje se da se provjeri od koga se kupuje te da se pogleda ima li komentara drugih kupaca. Važno je znati da se roba može vratiti trgovcu te za nju tražiti povrat novaca.

Proizvode koje korisnici kupuju preko interneta mogu vratiti u roku od 14 dana bez ikakvih objašnjavanja. Ako su proizvodi ispravni, onda oni snose trošak povrata, objasnio je Tomislav Lončar iz Udruge za zaštitu potrošača.

Među Hrvatima sve je popularnija kombinacija internetske i klasične trgovine. Na primjer, naruče stvar preko interneta te odu u prodavaonicu po nju i obratno.

S provjerenim stranicama i trgovcima, to je lako. No, prijevara je sve više pa problematičnih stranica na kojima stvari izgledaju nemoguće s velikim popustima.

No što je sa sigurnosti? Plaćajte, tvrde stručnjaci, posebnom karticom.

Alen Delić, stručnjak za internetsku sigurnost, dao je savjet kako sigurno kupovati: Može biti vezana na tekući račun, ali da je posebna kartica koju onda koristimo samo za online kupnju ili da se radi o aplikaciji s kojom moramo dodatno autorizirati transakciju ili više elemenata.

Prema podacima Državnog zavoda za statistiku, muškarci su skloniji trgovini na internetu od žena. Žene uglavnom kupuju odjeću i sportsku opremu, a muškarci elektroničku opremu, filmove i glazbu.

Komentiraj

komentara
Komentari objavljeni pod određenim korisničkim imenom nisu stav uredništva ili izdavača, pa ne snosimo nikakvu odgovornost za štetu trećoj osobi.