NITKO NE ŽELI BORE: Jedite ove namirnice kako biste odgodili starenje kože

Od bora ne možemo pobjeći, ali možemo usporiti njihovo nastajanje. Iako se prehranom ne može zaustaviti proces starenja, ona može značajno utjecati na izgled i elastičnost kože.

Ono smo što jedemo, namirnice koje konzumiramo dugoročno utječu na naš ten, a ako želite sačuvati mladenačku svježinu, evo kako bi trebao izgledati vaš jelovnik.

Koštunjičavo voće, riba i sjemenke

Kako godine prolaze, naša koža postaje tanja i slabija. Zato su nam neophodne esencijalne masne kiseline koje će je održati mekom i zdravom.

Losos i tunjevina, koštunjičavo voće i sjemenke lana odličan su izvor omega-3 masne kiselime. Ove namirnice trebali bi konzumirati najmanje tri put tjedno.

Zaboravite na alkohol

Konzumiranje alkohola potiče stvaranje slobodnih radikala koji uništavaju stanice i ubrzavaju proces starenja. Osim toga, kad pijemo brže dehidriramo, a dehidracija negativno utječe na procese pomoću kojih naše tijelo apsorbira, skladišti i koristi hranljive tvari, uključujući i one koje su važne za zdravlje kože.

Uz to, pretjerana konzumacija alkohola može izazvati i pucanje kapilara na licu.

Izbjegavajte namirnice koje napuhuju i birajte one koje rade – suprotno

Kronična nadutost povezana je s povišenom temperaturuom, oticanjem, crvenilom, što su u stvari odgovori organizma na upalne procese.

Namirnice koje jačaju upale su one bogate “lošim” ugljikohidratima kao što su proizvodi od bijelog brašna, bijela riža, šećer i namirnice bogate šećerom, pržena hrana, mesne prerađevine…

Nadutost pospješuje i prekomjerna tjelesna težina, tako da imate još jedan razlog paziti na prehranu.

Kad jedemo nezdrave ugljikohidrate, oni ulaze u krv, vezuju se za kolagen, protein koji kožu održav mladom, i elastine, i zbog toga koža gubi elastičnost, struktura joj slabi, i za posljedicu imamo vidljive znakove starenja.

Koje se namirnice bore protiv toga? Brokula, kurkuma, đumbir, losos, na primjer.

 

Jedite ‘u bojama’

Voće i povrće živih boja sadrži dragocjene fitonutrijente koji se ponašaju kao antioksidanti i štite stanice kože od štetnog uticaja slobodnih radikala.

Što šarenije — to bolje: brokula, borovnice i drugo bobičasto voće, limun, naranče, paprika… neka sve to bude na vašem tjednom meniju.

Izbjegavajte gotovu hranu

Gotova i djelomično prirpremljena jela koja možete kupiti u trgovinama, kao što su recimo smrznuti pekarski proizvodi, pizze koje je potrebno samo podgrijati ili “dopeći” su katastrofa u nailasku, jer su ovakvi proizvodi puni loših ugljikohidrata, nezdravih masnoća i aditiva.

Umesto da živite na gotovim proizvodima, pokušajte kuhati kad god ste u prilici.

 

Crveno voće i povrće

Povrće bogato betakarotenom i likopenom, kao što su, recimo, rajčica i lubenica, štitekožu od sunca. I, ono što je važno – likopen je jedan od rijetkih nutrijenata koji su organizmu dostupniji nakon kuhanja.

Neka jela temeljna na domaćem sosu od rajčice budu vaš izbor ovog ljeta.

I, pokušajte naći vremena za opuštanje

S godinama raste razina kortizola, hormona stresa. Iako se ni bez kortizola ne može, jer ima procesa u organizmu za koje je neophodan, njegova povišena razina tijekom dužeg vremena doprinosi starenju.

Recimo, povišena razina kortizola navečer izazvat će probleme sa spavanjem, što znači da se tijelo neće odmoriti tijekom noći – i već ste u začaranom krugu.

Pokušajte pronaći tehniku koja će vam pomoći da se oslobodite stresa. Yoga, plivanje, duboko disanje, čitanje, šetnja… Sigurno postoji nešto što će upaliti i u vašem slučaju. Samo se morate malo potrudite da otkrijete koaj je to aktivnost.

izvor:NET.HR

Komentiraj

komentara
Komentari objavljeni pod određenim korisničkim imenom nisu stav uredništva ili izdavača, pa ne snosimo nikakvu odgovornost za štetu trećoj osobi.