Riješite se ovih 10 najgorih navika za doručak koje vam sabotiraju cijeli dan

Doručak je najvažniji obrok u danu, to se pravilo proteže od davnina i to u mnogim kulturama. Svima je poznata ona poslovica ‘doručak pojedi sam, ručak podijeli s prijateljem, večeru daj neprijatelju’. Ona u samo nekoliko riječi sumira svu važnost tog prvog obroka u danu.

 

Oni koji ga jedu, za doručak smatraju da se mogu ‘opustiti’ i navaliti na kalorične i masne namirnice koje inače ne bi jeli i u tolikim količinama. Ono što jedete za doručak itekako utječe na ostatak dana, a dugoročno i na vaše zdravlje i figuru piše Insider. Iako je bilo kakav doručak bolji od nikakvog, ako već sjednete za stol i jedete proučite popis ovih 10 najčešćih i najgorih pogrešaka koje vam mogu sabotirati cijeli dan, a za koje niste bili niti svjesni da ih radite.

 

  1. Jesti s nogu dovodi do većeg broja kalorija

Ako imate običaj da nekoliko puta snoozate ne preostaje vam vremena da uzmete nešto za prigristi na putu do posla. Svima se to dogodilo. Iako to što uzmete neće utažiti vašu glad više nego da ste doručkovali za stolom (bitnije je što jedete, nego kako jedete), istraživanja su pokazala da ljudi koji se koncentriraju na doručak više paze na porcije. Ljudi koji su ometeni u jelu obično pojedu više hrane i kalorija, nego oni koji su usmjereni na svoj obrok.

 

  1. Ako škrtarite na proteinima bit ćete gladni

Neki od najpopularnijih doručaka na svijetu su ugljikohidratne bombe, kao palačinke, vafli i peciva. Ali utrpavanje previše brašna i šećera za doručak može izbaciti vaše tijelo. Ako želite zbilja snažan početak dana trebali biste izabrati doručak pun proteina. Hrana poput jaja, svježeg sira, zobene kaše i jogurta osnova su doručka od kojeg ćete biti siti i puni energije za dan pred vama.

 

  1. Ako jedete samo bjelanjke izostavljate hranjive tvari

Bjelanjci imaju malo kalorija i mnogo proteina, često se preporučuju ljudima s bolesnim srcem ili dijabetesom tipa 2. Ali ako želite jednostavno pripaziti na liniju izbacivanje žumanjaka nije nužno najbolji način. Žumanjci su puni vitamina i omega tri masnih kiselina koji su dobri za vaše tijelo. Također sadrže snažne antioksidante koji štite oči. Iako su cijela jaja dosta masna, kolesterol iz njih ne utječe na kolesterol u krvnim žilama.

 

  1. Ako ne doručkujete dovoljno, vjerojatno ćete se prejesti kasnije

Balansiran obrok ujutro stavlja vas na pravi put u donošenju dobrih nutritivnih odluka u ostatku dana. Kad to imate na umu neka vas nije strah pojesti bogat doručak zdravih proporcija. Istraživanje iz 2017. je pokazalo da oni koji su za doručak jeli najveći obrok rano u danu vjerojatno su imali niži indeks tjelesne mase on onih koji su jeli velik ručak ili večeru.

 

  1. Ako vam je sva hrana s niskim masnoćama

Ako izbacite masnoće iz doručka time možete naštetiti svojoj prehrani, a ne pomoći joj. Postoji nešto što se zove zdrave masnoće i one pružaju potrebne nutrijente vašem tijelu. Doručak bi trebao imati ravnotežu između zdravih masti i proteina. Maslac od orašastih plodova, avokado, chia sjemenke i cijela jaja izvrstan su izvor zdravih masnoća.

 

  1. Predugo čekate s doručkom zbog toga vam pada energija

Ako se prvo otuširate, obučene, odvezete na posao, prvo održite sastanak pa tek onda pojedete doručak, ne slažete si dan za uspjeh. Stručnjaci savjetuju da bi prvi obrok u danu trebalo pojesti u roku sat vremena od buđenja. To dovodi do aktivnijeg jutra i manjeg osjećaja gladi tijekom ostatka dana.

 

  1. Ako stresate žitarice ravno u zdjelu možete se predozirati šećerom

Zavisi o proizvođaču, ali zdjelica žitarica može sadržati ogromnu količinu šećera. Zato je najbolje držati se preporučene količine serviranja – što je jedna šalica. Većina ljudi pojede duplo više od toga jer sipaju ravno iz kutije u zdjelu.

 

  1. Prvo popijete kavu i tako si poremetite probavu

Taj obožavani napitak kod mnogih ima status svetog grala, bez kave ne mogu otvoriti oči, stajati, ne mogu podnijeti ljude. No ako popijete kavu na prazan želudac (čak i beskofeinsku) to povećava kiselinu u želucu. Ona pak dovodi do loše probave, žgaravice ili iritacije crijeva. A kofein prije hrane također povećava anksioznost. Ako ne možete predugo čekati, kavu barem pijte uz doručak.

 

  1. Ne pazite na piće koje uzimate uz doručak i pretjerate s kalorijama

Važno je (osim kave) pripaziti i s ostalim pićima koje pijete uz doručak. Čak i ako ste se potrudili napraviti savršeno balansiran doručak, nemojte ga upropastiti sa prešećerenim pićima. Bilo da se radi o sokovima ili o kavi s mlijekom i hrpom šećera. Ako volite jako slatku kavu, pokušajte dio šećera zamijeniti cimetom.

 

  1. Preskakanje doručka može vam sabotirati cijeli dan

Ovo je najgora pogreška koju možete napraviti s doručkom, odnosno ništa ne pojedete ujutro. Ako redovito preskačete jutarnje obroke osim što ćete pretjerivati s hranom kasnije u danu, vjerojatno će vam nedostajati ukupna energija i produktivnost kroz dan. Naše tijelo pretvara hranu koju jedemo u glukozu, koja nam daje energiju da ostanemo budni. Zato se tako teško koncentrirati s praznim želucem.

Izvor: 100posto

Komentiraj

komentara
Komentari objavljeni pod određenim korisničkim imenom nisu stav uredništva ili izdavača, pa ne snosimo nikakvu odgovornost za štetu trećoj osobi.