Prijateljice od samih početaka Kešidova spremno poziraju i daju odjeći svoj oblik

Šibenski brend ‘Kešidov’ ne obazire se na trendove: ‘Radimo nešto što se razlikuje od svega ostalog i zato ne razmišljam o opstanku’



Foto: Facebook Kešidov, arhiva Šibenski portal

Šibenski modni brend ‘Kešidov’ ove godine slavi petnaest godina postojanja, a iza njega stoji Irena Vodišek Babaja koja sebe opisuje kao ženu, majku, poduzetnicu i kreatoricu svog svemira.

‘Kešidov’ je započeo kao mali obiteljski projekt u kojem su sudjelovali članovi obitelji, a suradnici koje je sretala na putu bili su samo još veća motivacija.

– Muž mi je napravio web trgovinu koja je odmah nadjačala sve druge kanale prodaje, mama je vodila knjigovodstvo na programima koje je tata napravio specijalno za Kešidov, brat je pomagao na sve moguće načine. Suradnici koje sam sretala putem su bili motivirajući, prijatelji su me podržavali i inspirirali, ukratko – život me mazio, kao i danas, i omogućio mi da radim ono što volim – priča nam Irena.

Modni je to brend koji iskače iz mase, odlikuje se prepoznatljivim dizajnom, a reciklaža im je srednje ime, naglašava Irena.

– Proizvodimo male i unikatne serije odjeće i modnih dodataka. Povremeno radimo i igračke, jastuke, tekstilne džepove za vješanje na zid, tepihe… Inspiraciju nalazim u svemu na što obratim pozornost. Svaki dan ulažemo pažnju u izradu savršenog, udobnog i dugotrajnog komada, koji  je, bez iznimke, divan dok je izrada u tijeku, ali kad je dovršen, jasno je da potraga za savršenim nije gotova, i da treba opet ići iz početka. Reciklaža nam je srednje ime. Da ne širim priču o svima poznatom besmislu trenutnog stanja u odjevnoj industriji i modi na globalnom nivou, reciklaža pruža osjećaj da se radi nešto korisno, i ujedno širi poruku kako odjevni predmet ne treba biti sezonski, kratkotrajan proizvod. Recikliranje odjeće je izazov, posebno ako se fokus stavi na mini-serijsku proizvodnju ovakve odjeće – objašnjava nam.

Kontinuirano sistematiziraju proizvodnju recikliranih predmeta kako bi ona mogla postati ekonomska osnova njihove proizvodnje te su zasad ovim procesom obuhvatili jeans, muške košulje, svilene košulje, kravate i pletene džempere, koji su dizajnerici osobno najdraži.

– No, pred nama je još puno prostora za usavršavanje procesa proizvodnje. Jedan od zadataka nam je minimaliziranje otpada koji nastaje iskrojavanjem, pa tako, kao nusprodukt proizvodnje odjevnih nadcikliranih komada, nastaju šalovi, rukavice, torbe, igračke…Najvažniji element koji motivira na reciklažu je to što proizvod nastao na taj način ima poseban karakter, da ne kažem dušu, koju proizvodi od novih sirovina teško dostižu. No, proizvodi od novih tkanina i pletiva još uvijek čine većinu naše proizvodnje – nastavlja priču o reciklaži.

Svaki komad odjeće ima svoje kupce, a na pitanje kome je ‘Kešidov’ namijenjen naša sugovornica kaže da je ‘Kešidov djevojka’ svaka ona koja pronađe dio sebe u njihovim krpicama i u njima se osjeća udobno i sigurno.

– U osnovi ne dizajniram za druge nego za sebe. Od početka ne vidimo konkurenciju u serijski proizvedenoj odjeći. Ono što radimo razlikuje se od svega drugog što postoji, dodajemo svijetu kakav jest nešto svoje.  Iz tog razloga ne razmišljam o opstanku – priča nam.

Njihov tim sastoji se od četiri osobe i sve one rade što vole, najbolje što znaju, i onda stvari funkcioniraju same od sebe, ponekad bolje, ponekad manje dobro, ovisno o tome koliko se uspiju opustiti i radovati svakodnevnim zadacima.

– Sanja Kursar, krojačica, konstruktorica i velika tehnička podrška, uvijek motivirana i za najsloženije zadatke. Slavica Perišić, strpljiva, i precizna kod izrade aplikacija, a efikasna i dobro organizirana na šivačim zadacima. Ivana Grimani, vrsna grafička dizajnerica i umjetnica širokog spektra, najnoviji je član tima, mada surađujemo već godinama – predstavila je Irena svoj tim.

Svaki komad odjeće ima i ime, a nazivi su ti koji upotpunjuju njihove proizvode. Imena dolaze spontano, uglavnom prilikom kreiranja modela, a ponekad su i rezultat grupnog rada. Postoji samo jedan kriterij kod odabira, a to je da imena budu zabavna. Modne trendove nemoguće je ignorirati, iskreno će Irena, a na njih se ne obaziru.

– Gledamo što drugi rade i svjesni smo trendova, ali se na njih ne obaziremo, štoviše, ponekad odustanemo od ideje zato što je previše moderna. Cilj nam je napraviti originalan, nesvakidašnji, ali temeljni komad odjeće koji će biti kvalitetan i posve neovisan o trendu. Svakom komadu pristupamo s velikom pažnjom i bez žurbe, jer nas takav pristup približava cilju. Drugim riječima, sporomoderni smo – objašnjava nam.

Kao modele koristili su profesionalne manekenke, i to su sve odreda divne žene s kojima su ostvarile izvrsnu suradnju, no ipak žene kojima to nije posao posebno obogate svaki pojedini komad odjeće.

– Profesionalne manekenke s kojima smo do sada radili, uglavnom na revijama, su redom divne, lijepe i pametne mlade djevojke kojima odlično pristaje sva odjeća. Zbog praktičnosti i njihove profesionalnosti vjerojatno ćemo ih u nadolazećim danima koristiti više nego do sada. No, stav koji imaju djevojke kojima manekenstvo nije na pameti, nego nam samo dopuštaju da ih snimimo u našoj odjeći, obogaćuje  svaki  pojedini komad koji nose. Prijateljice od samih početaka Kešidova spremno poziraju i daju našoj odjeći svoj oblik. To je također jedan od životnih prigodaka na kojima smo zahvalni – kaže nam Irena.

Komentiraj

komentara
Komentari objavljeni pod određenim korisničkim imenom nisu stav uredništva ili izdavača, pa ne snosimo nikakvu odgovornost za štetu trećoj osobi.