Što će vam povisiti željezo u krvi?

Dva su oblika prehrambenih izvora željeza, izvori hem željeza kao što su meso, školjke, riba, piletina te izvori ne-hem željeza iz žitarica i povrća. Hem željezo u organizmu lako se apsorbira, dok ne-hem željezo organizam ”upija” manje učinkovito.

Željezo je široko rasprostranjeno u namirnicama, te je potrebne dnevne količine moguće osigurati pravilnom prehranom. Najbolji prirodni izvori željeza u hrani su iznutrice, crveno meso, jaja, lisnato povrće, mahunarke, riba i školjke.

Dva izvora željeza

Dva su oblika prehrambenih izvora željeza. Izvori hem željeza meso, školjke, riba, piletina te izvori ne-hem, željeza žitarice i povrće. Hem željezo se u organizmu lako apsorbira, dok ne-hem željezo organizam ‘upija’ manje učinkovito. Ne samo da je ne-hem željezo slabije bioraspoloživo, već je apsorpcija dodatno inhibirana fitatima, supstancama koje se nalaze u žitaricama i povrću te polifenolima iz čaja.

Međutim, apsorpcija ne-hem željeza može se poboljšati ako se prehrana obogati vitaminom C. Ipak, valja imati na umu da prehrana bogata žitaricama i povrćem, koja isključuje meso, može povećati vjerojatnost razvoja nedostatka željeza pa i anemije.

Izvor: zdravakrava

Komentiraj

komentara
Komentari objavljeni pod određenim korisničkim imenom nisu stav uredništva ili izdavača, pa ne snosimo nikakvu odgovornost za štetu trećoj osobi.