Tehnike disanja koje će vas rashladiti pri velikim vrućinama i još štošta

Jedne od drevnih jogijskih tehnika disanja (pranayama) koje hlade tijelo i unose vlagu u organizam su Sitali i Sitkari pranayama.

Kada ih dišemo snižavamo temperaturu tijela i aktiviramo parasimpatički živčani sustav što donosi mir i odmor. One čuvaju krv hladnom, osvježavaju, smanjuju umor, loš zadah i visoki krvni tlak. Otpuštaju duboke napetosti uma i tijela, pomažu kod “valunga” tijekom menopauze, a preporuka ih je raditi kada smo izloženi vrućinama, kada smo jako napeti, ljuti ili kada treba poboljšati koncentraciju.

Osim toga smiruju glad i žeđ pa ih možemo koristiti u uvjetima u kojima ćemo zavarati želudac. Njihova praksa njeguje povlačenje i razvijanje unutarnje snage.

Izvođenje: U ovim tehnikama disanja udiše se kroz usta, a izdiše kroz nos.

Sitali“ znači svjež-hladan dah:

  • Udobno sjednite u bilo kojem ugodnom meditativnom položaju tako da su kralježnica, vrat i glava poravnati u uspravnu liniju.
  • Dišite i promatrajte dah za kratko vrijeme.
  • Zatim savinite jezik u obliku slova U obavijajući ga usnama.
  • Udahnite jako brzo kroz usta koja uvlače zrak poput slamke. Osjetite kako se pluća potpuno pune.
  • Nakon dubokog udaha, zatvorite usta, zadržite dah i privedite jezik prema nepcu. Držite ga tamo koncentrirajući se na hlađenje.
  • Zatim polagano i tiho izdahnite kroz obje nosnice.
  • Ponovite 3-6 puta ili koliko je potrebno do trenutka kada počnete osjećati senzacije nastajanja osvježavanja i hladnoće.

Izvor: Atma.hr

Komentiraj

komentara
Komentari objavljeni pod određenim korisničkim imenom nisu stav uredništva ili izdavača, pa ne snosimo nikakvu odgovornost za štetu trećoj osobi.