#10minutechallenge

Utjecaj na psihu: Jeste li već probali na svakoj društvenoj mreži provesti samo 10 minuta dnevno?

Kako ste u bespućima interneta pronašli ovaj tekst? Ili većinu toga što čitate na internetu? Razmišljate li o vremenu koje provodite na društvenim mrežama i psihičkoj dobrobiti, pišu vijesti.hr.

– Kad bih se trebao kladiti kako ste u bespućima interneta pronašli ovaj tekst, prilično samouvjereno bih novac uložio na opciju ‘pronašao sam ili pronašla sam link na Instagramu ili Facebooku’. Vjerojatno bih svoja predviđanja nadopunio i pretpostavkom kako oni koji su tekst otvorili preko društvenih mreža to rade preko ekrana svog pametnog telefona –  kaže psiholog Luka Juras iz Zagrebačkog psihološkog društva.

Svjestan da su društvene mreže poput Facebooka, Instagrama, Snapchata, LinkedIna postale neizostavan dio naše svakodnevnice, Juras u osvrtu za ZPD upozorava na brojne blagodati društvenih mreža, ali i na njihovu tamnu stranu.

– Danas preko društvenih mreža imamo mogućnost komuniciranja s ljudima, dijeljenja ‘obiteljskih albuma’, stvaranja poslovnih veza, pisanja recenzija, traženja srodne duše, pokretanja društvenih pokreta … Možda je bolje reći da gotovo svaki aspekt ‘stvarnog’ društvenog života ima svoju digitalnu verziju koju svakodnevno nosimo u svom džepu – kaže Juras.

Međutim, upozorava da su brojna istraživanja pokazala kako je vrijeme provedeno na društvenim mrežama u pozitivnoj korelaciji s osjećajem usamljenosti, depresije, negativnoj slici o vlastitom tijelu, a u negativnoj korelaciji sa samopoštovanjem i osjećajem dobrobiti: ‘Drugim riječima, ljudi koji provode više vremena na društvenim mrežama izvještavaju o većoj razini depresivnosti, većem osjećaju usamljenosti, nižem zadovoljstvu vlastitim tijelom, nižem samopoštovanju i nižoj subjektivnoj dobrobiti. Rezultati ovih istraživanja pozivaju na oprez, ali ne pružaju odgovor na pitanje o uzročno-posljedičnim vezama između ispitanih varijabli’.

Cijeli tekst pročitajte OVDJE.

Komentiraj

komentara
Komentari objavljeni pod određenim korisničkim imenom nisu stav uredništva ili izdavača, pa ne snosimo nikakvu odgovornost za štetu trećoj osobi.