Milena Bačelić, kandidatkinja za dožupanicu Hrasta i HKS-a: Ne obećavamo med i miljeko nego veliki trud i rad

Privatna poduzetnica Milena Bačelić, kandidatkinja je za dožupanicu na koalicijskoj listi svoje stranke – Hrvatske konzervativne stranke i Hrasta. Prvi put u svom životu okušat će se u političkoj borbi za jednu vrlo važnu funkciju, a za Šibenski portal otkriva svoje motive ulaska u politički ring?

Zašto ste se odlučili početi baviti politikom. Koji je bio vaš motiv?

Mogu reći da sam oduvijek bila zainteresirana za društvena događanja i politiku, ali se nije dogodio nazovimo ga pravi trenutak za nekim aktivnijim uključivanjem. U kandidatu za župana Šibensko kninske županije gospodinu Anđelku Matovu vidjela sam itekakav potencijal, i ono što je najvažnije stvarnu želju da se dogodi pomaci prema boljem za ovu našu Županiju. U našem timu svjesni smo da danas gradimo budućnost u kakvoj ćemo sutra živjeti mi i naša djeca. I to je bio jedan od glavnih motiva moje potpore Matovu i mog angažmana. Želim svojim djelovanjem, zalaganjem i poštenjem zaista pokazati da nisu svi isti i da se može i mora drugačije. Ne želim živjeti u društvu koji se vrti u začaranom krugu tema od prije 80 godina već društvu koji otvara nova poglavlja razvoja i boljeg života za svih. U ovoj našoj kampanji ni ja ni gospodin Matov nemamo namjeru mazati oči ljudima kako će već sutra teći med i mlijeko ukoliko nam poklone svoje povjerenje, ali ćemo sasvim sigurno učiniti maksimalne napore i zalagati se da preokrenemo negatvne trendovi kojih smo svi, osim ljudi na vlasti itekako svjesni.

Nemate, dakle, veliko političko iskustvo, kao ni Anđelko Matov, kandidat za župana vaše koalicijske liste, no spremni ste se boriti za naklonost birača. Što je ono zbog čega bi vam oni trebali iskazati povjerenje?

Nemamo velikog političkog iskustva, no ne smatram  to nekakvim minusom već velikom prednošću prema svim drugim kandidatima. Ono što je temelj našeg angažmana nije nikakvo politiziranje već nužnost da se konačno krene ka  promijeni pristupa upravljanja županijskim novcem na način da se sa njim raspolaže odgovorno,  onako kako bi svatko od nas postupao sa svojim vlastitim budžetom, kad skrbi za svoju obitelj. Županija je upravo to- jedna velika obitelj koja je danas tu gdje je.  Komunicirati s građanima se mora, poslušati njihove stvarne probleme se mora, kao i rješavati ih, ali ne samo u ovo predizborno vrijeme, već i poslije izbora. Sada sve pršti od obećanja raznih projekata, i dobrog života i onda sve stane. Mi danas imamo  ljude koji se uzdignu do nekakvih  političkih visina i rade na način kao da  više nemaju dodir sa stvarnim svijetom, i stvarnim problemima. I onda još uz to moraš slušati glasna uvjerenja kako se nastavlja sa pozitivnim trendovima, da imamo stalan rast i razvoj, da se otvaraju nova radna mjesta itd. A praksa nazalost govori nešto sasvim drugo.  Ono što smatram jako bitnim naglasiti da se  zalažem za razvoj lokalne zajednice koja bi svim svojim građanima  omogućila  bolji život od vlastitog rada. Kroz kontakte s malim i srednjim obrtnicima došla sam do spoznaje da ono za čime oni najviše žude jesu informacije, od onih najbanalnijih do  konkretnih  informacija o načinima prijavljivanja projekata na europske fondove itd. Naši ljudi su vrijedni ljudi ali još uvijek nemaju jedno mjesto kamo mogu doći i dobiti sve što im treba. Sele ih od vrata do vrata, da doslovno dođu do one faze koja se zove – odustajanje. Smatram da upravo ti naši mali obrtnici  moraju biti temelj razvoja ove županije, a ako im na ovakav način pristupamo, kako se nadati nečem boljem. Županijska uprava mora biti servis građanima, i mjesto gdje će moći dobiti svu potrbno edukaciju i uslugu. Zbog toga nam se događa situacija da zbog neupućenosti neka sredstva ostaju neiskorištena, što nikako nije dobro za baš nikoga. Mi ovu županiju vidimo kao županiju bez propustenih prilika. I to je ono na čemu će se sasvim sigurno bazirati naš rad ukoliko dobijemo povjerenje od ljudi.  Mi moramo veću  vrijednosti dati  našim  obrtnicima, a to je jedino moguće  stvaranjem dodatnih programa i poticaja za njihovo preživljavanje i jačanje. Osim toga ono što smatram bitnim naglasiti je to da nam je uz sve ovo potrebna hitna strategija poljoprivrednog razvoja, jer do sada imamo Županiju koja je dramatično neiskrorištena.

andelko matov

Što su vaši interesi kad je o Šibensko-kninskoj županiji riječ?

Namjerno ili ne  danas imamo situaciju gdje se vrlo često lansiraju razni programi i potpore, te usmjeravaju novaci iz proračuna ‘lijevo i desno’, bez neki značajnijih i konkretnih  rezultata i ono najvaznije – bez strategije. Razmišljati na način da na primjer tvrdimo da će samo Zakon o sportu omogućiti da GKK Šibenik ili KK Jolly JBS  osvoji Kup Europskih prvaka  u košarci je u potpunosti besmisleno. U svim utakmicama  kako onim tržišnim tako i sportskim pobjeđuju samo dobri igrači. Mogli ste vidjeti da smo ovu kampanju počeli sa sloganom: ‘ne budimo igračke već budimo igrači’. Na taj način htjeli smo poručiti ono najbitnije da trebamo stvarati nove, konkurentne  proizvode i nova, poslovno efikasna  poduzeća.  Ulaže se u turizam i infrastrukturu za turizam, što je lijepo i korisno, ali u Šibensko kninskoj županiji  se  ne proizvode niti čačkalice, u potpunosti nam je  klekla  prozvodnja. A to nije dobro i dokle god se nešto ne napravi po tom pitanju, sve može biti isto ili samo gore.

Kampanja je službeno počela, izbori se bliže, na koji način šaljete poruku biračima?

Svjesni smo činjenice kako ne raspolažemo visokim budžetom u predizbornoj kampanji, iza nas ne stoje velike PR agencije, te stoga do ljudi dolazimo najčešće neposredno, razgovorom na ulici, sa običnim ljudima koje muče svakodnevne brige, aktivni smo na društvenim mrežama jer smo svjesni kako je tehnologija neminovno donijela svoje te kako je mlađa populacija mahom tamo i aktivna, i na taj način im se želimo približiti. I mladima i starijoj populaciji zaista više ne treba netko tko bi im punio uši  ispraznim obećanjima, žele konkretne promjene koje će osjetiti u svojim mikrosredinama. Nikako se ne želimo razmetati riječima, i projektima  koje ne možemo ispuniti već nastojimo graditi političku budućnost u županiji imenima i prezimenima kako bismo dokazali da svojim stavom i svojim obrazom stojim iza onoga što želimo prezentirati.

Kako ravnomjernije razviti županiju. Priobalni dio ipak je više u prednosti kad je razvoju riječ, za razliku od zaleđa?

Kratko i jasno, ravnomjerno razvijanje naše zupanije moze se dogoditi samo sinergijom prioblnog dijela i zaleđa. To su djelovi županije koji jedno o drugome ovise i njihov razvoj bi trebao biti naslonjen jjedan na drugi. Turizam iz priobalnog dijela bi se trebao širiti prema zaleđu, a poljoprivredni proizvodi iz zaleđa trebali bi opskrbljivati priobalni dio, a ne loši i nekvalitetni poljoprivredni proizvodi iz uvoza.

hrast25042017 (12)

 

Možete li izdvojiti neki konkretan program?

U ovoj kampanji ponudit ćemo niz programa usmjerenih razvoju cijele županije, evo ovdje bi se dotakla dijela  programa konkretno koji se odnosi na razvoj  moga rodnog mjesta Grebaštica. Svjesna sam svih neiskorištenih potencijala, kulturno – povjesne i turističke važnosti tog mjesta, te sam mišljenja kako Grebaštica stagnira dugi niz godina, zahvaljujući neučinkovitoj politici kroz proteklo razdoblje. Kao povjerenik HKS-a za to mjesto napravila sam Prijedlog programa razvoja Grebaštice. Mjesto Grebaštica ima izuzetno dobar položaj i klimu, no veliki problem i kočnica napretku je veliki nered i nesređenost mjesta. Mjesto Grebaštica, za razliku od većine mjesta nastalih uz more, ne bilježi danas postojanje stare gradske jezgre. U tom kontekstu također ne postoji prostor, koji bismo mogli nazvati trgom. Centar samog mjesta se po usmenoj predaji također do današnjih dana vezuje za lokaciju uvale Banovci. Ipak niti do današnjih dana na toj lokaciji nije napravljena pozicija na kojoj bi mogla biti definirana sama stara jezgra mjesta. Tijekom manifestacija dolazi do problema da se većina događanja odvija doslovce na cesti. Iz tog razloga je važno napraviti trg, kako bi se oslobodila cesta i napravilo mjesta za parking. Trg mjesta je zamišljen na način da se ionako plitko područje uvale Banovci naspe i postavi štampani beton, koji je lak za postavljanje, a također i za održavanje. Također je i relativno cjenovno podnošljiv. Na spomenutom planiranom trgu bi također se napravilo povišenje, koje bi moglo služiti tijekom održavanja događanja kao bina, a kada događanja nema, kao klupa gdje gosti mogu sjesti i odmoriti. S morske strane trga bi se nasuo dio, koji bi služio za proširenje postojeće plaže u uvali Banovci, te bi na taj način uvala Banovci dobila plažu kao kompaktnu cjelinu kakvu i zaslužuje.  Nadalje, jedini lokalitet na području Grebaštice, koji datira iz 15. stoljeća i koji danas predstavlja kulturnu baštinu pod zaštitom Ministarstva Kulture RH, je Bedem. Nekoć obrambeni zid, danas stoji zapušten. U nekoliko je navrata ‘krpan’ od strane Konzervatorskog odjela u Šibeniku, no njegova se kompletna, prije svega, turistička valorizacija niti ne nazire. Bedem je potrebno urediti kao mjesto, gdje gosti jednostavno moraju otići.

Što očekujete, kakav rezultat?

Ja sam po prirodi  optimist, vjerujem u ovaj tim na čelu sa gospodinom Anđelkom Matovom, vjerujem u sebe. No kakav god rezultat bio na izborima  važno je da je čovjek sam sa sobom miran u smislu  da  zna da je dao sve od sebe da se dogodi ono što svi zajedno iskreno i od srca dugo  očekujemo – a  to je bolje sutra za svih nas, a posebno za  iduće generacije, našu djecu.

Komentiraj

komentara
Komentari objavljeni pod određenim korisničkim imenom nisu stav uredništva ili izdavača, pa ne snosimo nikakvu odgovornost za štetu trećoj osobi.