FOTO Osam Šibenčana u Urbanom inkubatoru postat će kompletni stručnjaci za EU fondove

EU Boot Camp intenzivni je edukacijski program koji se već šesti tjedan odvija u Urbanom inkubatoru u Šibeniku gdje osam Šibenčana uči kako prijaviti i provoditi projekte financirane iz fondova Europske unije. Radeći na realnim projektima i realnim natječajima, po završetku edukacije imat će priliku prijaviti se za novac iz europskih fondova.

Polaznici će dobiti ne samo edukaciju o EU fondovima, nego i znanje iz marketinga, prodaje, networkinga i menadžmenta, zbog čega će u konačnici steći znanje dovoljno za otvaranje svoje konzultantske tvrtke ili će nastaviti raditi u postojećoj tvrtki na pripremi aplikacija za EU fondove.

– Klijent koji je prijavio ideju dobiva besplatan razvoj projekta koji se na tržištu plaća. Klijenti su potpisali sporazum s kandidatom po kojem su oni svjesni da će kandidat učiti, a kandidat se obvezao da će 12 tjedana raditi samo na tom projektu. S jedne strane kandidat se educira na tome, a s druge klijent dobiva besplatnu prijavu za EU fondove. Naš uspjeh će biti ako se od tih osam projekata dva prijave i uspiju dobiti novce iz fondova EU – objašnjava Ivana Bujas Rupić, voditeljica Odsjeka za razvoj u Upravnom odjelu za gospodarstvo, poduzetništvo i razvoj Grada Šibenika.

urbani inkubator 231017 2

Specifičnost EU Boot Campa jest spajanje dvije potražnje na tržištu – usluge pisanja projekata i učenja kako se to sve skupa radi. Mentori svakodnevno rade s osam kandidata koji dnevno u Inkubatoru provode po osam sati.

– Shvatili smo da nije dovoljno samo imati znanja o pripremi projekata za EU fondove, te da jedna osoba koja bi bila kompletan savjetnik za EU fondove mora poznavati i marketing, prodaju, menadžment, networking, da sve te vještine čine jednog kompletnog stručnjaka i onda smo napravili program koji je u potpunosti poseban i nismo vidjelo dosad da postoji negdje na području Hrvatske, a to je da smo iskombinirali s jedne strane edukaciju za EU fondove, u smislu da osoba uči kako pripremiti i implementirati za EU fondove, i to smo ukomponirali s još pet modula. Prvi se sastojao od prvog kick-offa u smislu da se osoba osvrne na svoju karijeru, drugi modul su EU fondovi koji traju sedam tjedana, treći je networking na kojem kandidati uče kako se umrežavati i fizički s ljudima, kolegama, prijateljima i klijentima, ali i na socijalnim mrežama, četvrti modul je menadžment na kojem uče kako upravljati vlastitom tvrtkom do toga kako pripremiti prvi ugovor, ponudu za klijenta itd. Peti modul je marketing, tu uče kompletan business model ‘canvas’, znači ne samo marketing u smislu oglašavanja, nego da prepoznaju što njihov proizvod može na tržištu, na koji način ciljaju na kupce, koliko im je tržište, kako pristupiti kupcu i tako dalje. Zadnji modul je prodaja, jer smo prepoznali da je ta prodaja usluge izuzetno kompleksna i da prodati uslugu treba znati – govori Bujas Rupić.

urbani inkubator 231017 7

Cijeli Boot Camp simulira pravi poslovni proces.

– Kandidati su svoj prvi razgovor imali zajedno sa mnom kao voditeljicom i klijentom. Otkrivali su mu koje su njegove potrebe, kakav je projekt, znači kao pravi razgovor s klijentom. U toku cijelog kampa oni sa svojim klijentima komuniciraju mailom, telefonom, razgovaraju i nalaze se na sastancima, a zadnji dan imat će prodajni razgovor s klijentom odnosno taj projekt će predstaviti klijentu s ciljem da on taj projekt otkupi – sažela je Bujas Rupić ciljeve EU Boot Campa.

S polaznicima EU bootcampa radi čak 9 različitih mentora. Sveučilišna profesorica Irena Ateljević i ravnateljica Šibenskih tvrđava Gorana Barišić Bačelić bile su zadužene za uvodne motivacijske module, djelatnici Upravnog odjela za gospodarstvo poduzetništvo i razvoj Ivana Bujas Rupić i Krešimir Kovač predavači su u dijelu koji se odnosi na EU fondove, dok je pročelnik istog Odjela Matija Bumbak, zadužen za modul posvećen menadžmentu. Američki IT stručnjak Keith Bradley i poduzetnica Sasha Ergić podučili su polaznike networkingu, a poduzetnici Zdravko Bogdan i Hrvoje Bujas uputit će ih tajne marketinga, odnosno prodaje.

urbani inkubator 231017 5

Uz devet mentora koji svakodnevno rade s kandidatima, tu je i LinkedIn grupa u kojoj razmjenjuju ideje, pitanja i prezentacije, a kandidati su, tvrdi Bujas Rupić, vrlo motivirani za rad.

Već sada rezultati pokazuju da je ovaj model uspješan, jer ovi kandidati su otišli u ovom periodu možda za 100 posto brže u fazi razvoja projekta, nego kod nekih standardnih edukacija. Vrlo su motivirani, jako im se sviđa rad u Inkubatoru i među njima vlada pozitivna energija, a naš će uspjeh definitivno biti ako od tih osam projekata dva uspiju dobiti novac iz fondova Europske unije – poručuje Ivana Bujas Rupić.

Inače, sve informacije o projektima koji se u Šibeniku razvijaju uz financijsku podršku Europske unije, kao i o besplatnim savjetovanjima i edukacijama o pripremi EU projekata,  natječajima, fondovima i programima Europske unije,  možete doznati u Informacijskom centru Europe Direct Šibenik, u ulici Kralja Zvonimira 7a – jednom od 13 EU informacijskih centara u Hrvatskoj koji nastoje biti posrednici između vas građana Europske unije i njenih institucija, informirati vas o vašim pravima i prilikama, tražiti odgovore na vaša pitanja i promovirati zajedničke EU vrijednosti.

Komentiraj

komentara
Komentari objavljeni pod određenim korisničkim imenom nisu stav uredništva ili izdavača, pa ne snosimo nikakvu odgovornost za štetu trećoj osobi.