Glazba Amire Medunjanin, Bože Vreće i Jadranke Stojaković kao podloga baleta ‘Što te nema’ Igora Kirova

????????????????????????????????????

Već tradicionalno kraj srpnja u Krešimirovu gradu obilježava plesna umjetnost kroz Šibenik Dance Festival.  Ove godine predstoji osmo izdanje i to od 23.-28.srpnja. Iznimno zanimljivu plesnu večer 26.srpnja na zadivljujućoj Tvrđavi Barone priredit će proslavljeni koreograf te ravnatelj baleta splitskog HNK – Igor Kirov s baletom ‘Što te nema’.

Predivna je to, senzualna tijelima ispisana priča za koju je jedan umjetnik  prvi put kao glazbenu  podlogu koristio bosanski sevdah pjesama Amire Medunjanin, Bože Vreće, Jadranke Stojaković.

– ‘Koregrafija ‘Što te nema’ je oda moje ljubavi prema tradicionalnoj glazbi, svemu onome dobrom i pozitivnom što nosimo u sebi od samog rođenja. Često koristim makedonski melos kao glazbenu  podlogu svojih koreografija, ovaj put sam se odlučio za četiri tradicionalne Bosansko Hercegovačke i jednu Romsku melodiju u interpretaciji i obradi suvremenih glazbenika – rekao je Kirov.

Glazbena podloga tog komada koji nosi naziv kultne pjesme ‘Što te nema’, koju u originalu izvodi  Jadranka Stojaković  – odredila je sjetan, no ipak radostan karakter djela u kojem je sevdah bosansko-hercegovačke melodije prožet prigušenom tugom romske romanse.

image

Upravo je ovaj komad i simbol Balkan Dance Projecta, dio čijeg triptiha je ovaj balet – a projekt čine umjetnici okupljeni iz zemalja regije –  umjetnici s različitim tradicijama, obrazovanjem i poetikom, koji u svoj toj različitosti nesebično dijele istu strast za plesom i umjetnošću igre.

Druga dva djela programa Balkan Dance Projekta  čine Sablazan u dolini Sv. Florijana’ Aleksandra Ilića – priča rađena prema farsi slovenskog pisca Ivana Cankara. ‘Znakovi pored puta’  – suvremena plesna predstava u  koreografiji  Ivane Hadžihasanović  prema posthumno objavljenom djelu nobelovca Ive Andrića.

Bogat program nastavlja se kroz sve dane Šibenik Dane Festivala.

Na Tvrđavi Barone vidjet ćemo ulomak iz predstave Rossini cards – ‘Duet Inoffensivo’ u produkciji HNK Ivan Zajc u Rijeci. Radi se o suvremenoj baletnoj predstavi koja je oduševila i kritiku i publiku. Iako u srži apstraktna,  nudi scene iz paralelnih života, intrigantne obrate iz dramatičnih u komične situacije; neočekivane poveznice koje titraju između erotičnosti, taštine i ironije. Iznimno vještim sljubljivanjem klasične plesne tehnike i Rossinijeve barokne glazbe, Bigonzetti je stvorio remek-djelo moderne umjetnosti koja nadilazi plesne okvire.

Rossini Cards - Duet Inoffensivo - Foto by Fanni Tutek Hajnal (2)

Zanimljiv suvremeni projekt  Four songs  ili ‘Četiri pjesme za Tađa’ u koreografiji  Aleksandra Ilića prikazat će asocijaciju  na jednu od najboljih novela 20.stoljeća ‘Smrt u Veneciji’  Thomasa Manna. U priči pratimo put kroz devet krugova Danteovog Pakla. Izvedbu prate četiri potpuno razodjevena plesača koji će plesom pod vedrim nebom prizvati kišu te u drugom djelu zahvaljujući specijalnim efektima produkcije pokazati i vještine plesa na kiši.

Plesna večer 24.srpnja započet će talentiranim plesačima trenutno vrlo zapaženog zagrebačkog plesnog studija  ‘Modus’ Snježane Lilek, s ‘Emotions in me, human in me’ u koreografiji Nike i Lune Lilek. Drugi dio večeri pak pripada nagrađivanom hrvatskom plesnom koreografu Ognjenu Vučiniću  koji potpisuje koreografiju predstave ‘For Four’, realiziranu u produkciji  umjetničke organizacije Masa Dance Company, a u suradnji sa studentima plesnog odsjeka Akademije dramskih umjetnosti iz Zagreba.

I ovog puta četiri najatraktivnije lokacije grada Šibenika  – Trg Republike Hrvatske pored katedrale Sv.Jakova, tvrđava Sv.Mihovila, tvrđava Barone, te Hrvatsko narodno kazalište – bit će pozornica brojnim plesačima, koreografima te plesnim ansamblima.  Sve počinje svečanim otvaranjem Šibenik Dance Festivala na tvrđavi Sv.Mihovila.

image Sablazan, foto by Zoran Lešić (1)

Komentiraj

komentara
Komentari objavljeni pod određenim korisničkim imenom nisu stav uredništva ili izdavača, pa ne snosimo nikakvu odgovornost za štetu trećoj osobi.