FITNESS: Otkako su uređeni šetnica i plaža Banj sve je više ljudi koji se odlučuju na sportove i vježbu

Šibenik polako, ali sigurno postaje grad rekreativaca. Nakon završetka nekoliko kilometara duge šetnice (za trčanje, biciklizam, šetanje, penjenje…) u kanalu sv. Ante,   Krešimirov grad dobio je i teretanu na otvorenom i to nasred gradske polaže Banj. Desetak fitness sprava šibensku gradsku vlast koštalo je 85.000 kuna, a otkako su postavljene plijene  pažnju građana. Zahvaljujući novoj gradskoj investiciji, nevoljko odlaženje u teretanu sada mnogi mogu zamijeniti odlaskom na plažu gdje će, osim u pogledu, moći uživati u tjelovježbi.

repka2

USPORAVA STARENJE

Sigurno vježbanje ili bilo kakva vrsta rekreacije povećava osjećaj samopouzdanja, poboljšava san, održava nivo energije,  usporava starenje, a dobra je preventiva i virozama i prehladama. Koliko ima istine u onoj staroj ‘u zdravom tijelu zdrav duh’ pitali smo struku.

– Bez kretanja nema ugradnje kalcija u kosti, nema prehrane zglobova, nema sagorijevanja masti i nema pravilnih biokemijskih procesa u tkivima i mozgu. Tjelovježba, evo primjerice aerobik, uči polaznika ponovno disati i usklađivati to disanje s pokretima, povećava snagu našeg sustava za kretanje, snagu i vitalnost našeg cirkulacijskog sustava, ubrzava izbacivanje stresa i toksina unesenih hranom, tekućinom – kazala je dr. Sandra Perkov, liječnica opće medicine iz Šibenika. Ističe da vježbanje pozitivno utječe na mentalno zdravlje jer bolja, ‘oživljena’ cirkulacija odnosi kemijske posrednike depresije i tjeskobe te uravnotežuje kemiju u živčanim stanicama.

Unatoč činjenici što se zna koliko je zdravo vježbati, mnogi i dalje pronalaze razne izgovore kako bi uspješno izbjegli bilo koji vid rekreacije. Među njima je jedno kratko vrijeme bila Martina Osterman, danas mlada voditeljica grupnih treninga u  body building klubu Orcinus. Nakon što je u godinu dana sebe ‘dovodila u red’ posvetila se ‘majkama, ženama, kraljicama’ kroz jutarnje treninge. Početi vježbati je, otkriva, lako, ali ostati i postati ono što svatko želi, za to treba upornost.

IMA LI SMISLA?

Vježbala sam gotovo svaki dan i to po 45 minuta. U početku mi je bilo jako teško, čak sam se neko vrijeme pitala ima li sve to smisla. Kako mi tijelo nije bilo naviknuto na tjelesne napore, nakon intenzivnih treninga imala sam upale mišića i grčeve. Bila je to trenutna patnja, ali s druge strane, moja kvaliteta života se rapidno povećala, nakon samo dva mjeseca nisam se samo mijenjala u tijelu, već sam se i jako dobro osjećala – iskreno će Martina. Njena predanost danas je odredila da njen hobi postane posao te da pomogne drugima u savladavanju sličnih problema. Kao nužnu stavku svakog fitnes programa izdvaja odgovarajuću prehranu jer mišići energiju uzimaju upravo iz hrane.

– Onaj tko želi smanjiti kilograme mora paziti što jede. Osobno sam jela manje, ali češće. Istovremeno, izbacila sam zasićene masti, pohane i pržene namirnice iz jelovnika. Ako sam, primjerice, jela meso uz to sam uzela salatu, a ne neki prilog. Nisu to neka velika odricanja, a daju dobre rezultate – nastavlja Martina. Svojim sugrađankama područje – probajte  i uvjerite se, koliko se drukčije čovjek osjeća nakon samo malo vježbanja.

Mogućnosti za rekreaciju su raznolike. Ukoliko ne volite sprave, stručnjaci savjetuju trčanje, brzo hodanje, šetnju s ruksakom, bicikl, role…

– Banj ima sprave za ciljani trening i to je šteta ne iskoristiti, još su besplatne i dostupne svima. Naravno, koristiti ih treba uz dobro savjetovanje nekog od trenera – poručila je Božica Renić, dugogodišnji zumba instruktor. Ističe da oni koji žele vježbati to mogu učiniti na stotine načina i za to im ne trebaju neki veliki novci.

– Klupe na šetnici mogu se iskoristiti da se napravi par čučnjeva, par penjanja gore dolje. Same stepenice mogu biti dobra vježba za kvadicepse i bicepse, ali najvažnije je da osoba postane svjesna toga da vježbanje koristi, te da će to pridonijeti njenoj kvaliteti života – nastavlja Božica. U svom sedmogodišnjem radu fitnes instruktorice došla je do zaključka da su zrele žene te koje su najupornije i koje uvijek ostaju na treninzima, dok mlađa populacija često nije u kondiciji i više je sklona odustajanju.

repka1

NIKAD NIJE KASNO

– Bez obzira na stanje organizma i na godine nikad nije kasno početi vježbati. Moja najstarija polaznica prešla je šezdesetu i izvrsno prati treninge, a primjećujem da, otkako smo dobili šetnicu u kanalu sv. Ante koja je uvijek puna rekreativaca, sve više je i žena srednje dobi koje se odlučuju na neku vrstu vježbanja. Moje grupe aerobika su uvijek popunjene i stalno se traži mjesto više, što nije bio slučaj prošle godine – zaključje Božica Renić.

NE ZNAMO ŠTO ZNAČI BITI OPUŠTEN

– Suvremenim načinom života većina urbane populacije ubrzano stari i troši svoje zalihe snage i vitalnosti. Malo kretanja, puno sjedenja i statičkih poslova, užurban i napet način života, nezdrava prehrana sa mnogo industrijskih i kemijskih dodataka uz visok stupanj elektromagnetskog zračenja, pomanjkanje udisanja svježeg zraka, ponavljani stres i negativan način razmišljanja, dovode do akumulacije nezdravih biokemijskih procesa u našem tijelu – kazala je dr. Sandra Perkov, pokušavajući dati opću sliku današnjeg načina života.  Ističe da je većina, laički rečeno, zaboravila što znači biti opušten, te da se ne treba čuditi blokiranoj cirkulaciji i ukočenim zglobovima.

– Aktivno kretanje koje napreže naše tjelesne snage, uvet je za dobro funkcioniranje lokomotornog sustava (kostiju, zglobova i mišića), a taj isti sustav onda podiže snagu našeg kardiovaskularnog sustava (srca i krvnih žila). Vitalan kardiovaskularni sustav hrani i osvježava taj isti sustav za kretanje te našem mozgu i živcima vraća snagu – zaključje dr. Perkov.

Komentiraj

komentara
Komentari objavljeni pod određenim korisničkim imenom nisu stav uredništva ili izdavača, pa ne snosimo nikakvu odgovornost za štetu trećoj osobi.