Catamaran Line do Kaprija i Žirja uvodi veći komfor, a planira izgradnju elektro ili hibridnog broda

Catamaran Line je nova splitska tvrtka osnovana 2017. godine koja temeljem natječaja održava brzobrodsku liniju 9502 Žirje – Kaprije – Šibenik, a brodove je unajmila od tvrtke Linijska nacionalna plovidba i preuzela njihovo odžavanje s ciljem unaprijeđenja i poboljšanja sigurnosti i komfora plovidbe, istaknuli su čelni ljudi tvrtke na konferenciji za novinare na katamaranu ‘Bišovo’ u šibenskoj putničkoj luci.

– Svaki dan radimo na tome i unaprijeđujemo naše poslovanje. Upravo to je i razlog što smo s osnovnim brodom ‘Komiža’ trenutno u škveru. Nadamo se da će se to i vidjeti ovaj tjedan kada se ‘Komiža’ vrati u liniju. Uputili smo pozive mjesnim odborima Žirje i Kaprije i Gradu Šibeniku s kojima želimo razgovarati, napraviti rezime sezone i čuti što mi kao firma možemo napraviti za unaprijeđenje te linije. Spremni smo i za nabavu novog katamarana ili rekonstrukciju, istaknula je Inge Šerić,direktorica tvrtke Catamaran Line.

catamaranline1

Kao i direktorica Šerić i Igor Lučić, voditelj sigurnosti tvrtke Catamaran Line, novo je lice tvrtke koja je prije dvije godine dobila na natječaju brzobrodske linije.

– Kada je Linijska nacionalna plovidba, čije smo brodove imali u najmu uz njihovo održavanje, upala u predstečajne probleme to se odrazilo i na stanje održavanja brodova. Sada su nam ugovori takvi da mi držimo sve od najma broda, komercijale do održavanja. Sigurnost putnika jest i mora biti na prvom mjestu, ali isto tako i komfor koliko ga može biti u skučenom prostoru bilo kojeg broda ili prijevoznog sredstva, rekao je Lučić.

‘Komiža’ se za dva dana vraća na liniju Šibeni – Kaprije – Žirje i oni koji plove na toj ruti trebali bi odmah vidjeti promjene na bolje.

– Za vrijeme koje smo iskoristili za poslove obaveznog održavanja mi smo napravili i određene zahvate vezane za dizanje razine putničkog prostora i pomorskog prostora. To ćemo raditi i sljedeće godine jer smo zainteresirani za održavanje ove linije. Uz razgovor s predstavnicima mjesnih odbora i Grada Šibenika želimo se u našim budućim planovima što je moguće više približiti njihovim potrebama. Ovo su putnički brodovi za one koji nose samo priručnu prtljagu, ali smo svjesni da je ovo i otočka linija pa nam je ideja da, uz blagoslov države, nosimo i poneki priručni teret za potrebe otočana, najavio je Lučić.

catamaranline5

Brodovi tvrtke Catamaran Line su sigurni za ovakav vid prijevoza i rijetki prekidi veze, tvrdi Lučić, događali su se samo kod procjene ugroženosti sigurnosti putnika, ali to je pitanje projekata i izgradnje potrebne infrastrukture u lukama. Svi njihovi kapetani i mornari su pomorci s višegodišnjim iskustvom i svim potrebnim kvalifikacijama.

– Uz nepovoljne vremenske uvjete i pristaništa kakva jesu nije nemoguće da se dogode i manje greške. Kapetan ‘fora’ napravio je sve što je morao, ali more koje se dizalo je vratilo brod nazad kao ‘laštik’ i nasjeo je na rivu. Nije to bio nikakav katastrofalan sraz, bio je iznad vodene linije, ali mi smo s tim brodom morali na popravak. Baš taj kapetan kojem se to dogodilo jedan je od najboljih pomoraca u našoj kompaniji. More je takvo, a njemu tko zna hoće li se takva greška ikad dogoditi, kaže Lučić.

Jasno mu je da se često opravdano prigovaralo na stanje brodova i Lučić od toga ne bježi, već su snimili stanje plovila i krenuli redom sređivati stanje.

– Sada smo u u poslu pripreme električnoga ili makar hibridnog broda za linije koje ne traže brzine veće od 20 nautičkih milja. Konkretno ova linija ima prosječnu brzinu 12 milja zbog ograničenja u kanalu sv. Ante i u pristupima Žirju i Kapriju. Brzina nikad ne prelazi 17 milja što mi se čini idealnom za hibridni ili električni pogon, a duljina trajanja i brzina zadovoljile bi autonomiju napajanja broda. Želja nam je da se o svemu dogovorimo i pogodimo sve što je potrebno za takvu liniju na korist žitelja Kaprija i Žirja jer ovo je otočka linija, nije turistička, naglasio je Lučić dodavši da želju i novce imaju te da će sami ulagati u ono što se dogovore da je najbolje rješenje.

catamaranline4

Komentiraj

komentara
Komentari objavljeni pod određenim korisničkim imenom nisu stav uredništva ili izdavača, pa ne snosimo nikakvu odgovornost za štetu trećoj osobi.