Dok Grad Šibenik ne ispuni preuzete obveze, ‘Importane’ će biti samo rupetina

Požar u kojem je jučer usred bijela dana u pješačkom pothodniku iznad tunela Vrulje izgorio kubik drvenog otpada ponovno je aktualizirao pitanje tog dijela ‘ničije zemlje’ u središtu Šibenika u koju je do sada ‘ulupano’ više od 11 milijuna proračunskih kuna. Od izgradnje poslovne etaže iznad tunela Vrulje ni jedna gradska vlast nije uspjela ohladiti taj vrući krumpir i 90 metara dug pješački pothodnik privesti bilo kojoj svrsi, kao ni privesti kraju pregovore s Hrvatskim željeznicama u čijem je formalnom vlasništvu taj prostor.

importane google

Obećavalo se, kroz nekoliko kampanja pred lokalne izbore, od preseljenja tržnice na tu lokaciju, preko uređenja garaže sa 72 mjesta, do nuđenja investitorima koji bi tu pronašli svoj interes. Do sada je tunel poslužio samo mladima za dva izdanja NOX glazbenog festivala 2014. i 2015. godine te za izložbu mladih arhitekata ‘Javni prostori Šibenika’, a svo ostalo vrijeme je skvoterska baza mladih i uglavnom prljav i zapušten prostor oko kojeg nema suglasja stvarnih vlasnika i onih koji su preuzeli neke obaveze koje su išle uz ugovor o pravu građenja.

čišćenje 2014.
čišćenje 2014.

Prošlo je više od devet godina od skoro završene izgradnje poslovne etaže iznad tunela Vrulje, građene novcem građana Šibenika, a rješenja ni na horizontu. Razlog tomu mogla bi biti ‘tvrdoglavost’ onih koji nisu ispunili preuzete obveze, a upravo to sugerira i odgovor koji smo dobili od HŽ Infrastrukture.

– Radi izgradnje tehnološke ceste, koja prolazi ispod kolodvora Šibenik, demontiran je dio kolosijeka kolodvora Šibenik, uz obavezu investitora da se nakon završetka radova kolodvor vrati u prvobitno stanje. Izgrađena je tehnološka cesta, iznad nje pješački pothodnik u kojem su se po tadašnjim planovima trebale otvoriti razne prodavaonice, te iznad pothodnika vratiti kolosijeci, ali to nije nikad napravljeno – navode u odgovoru iz HŽ Infrastrukture.

Također su pojasnili zbog čega, oni kao vlasnici prostora, nisu odgovorni za trenutno stanje pothodnika.

– Dakle, na nekretninama koje u naravi predstavljaju tunel i pothodnik ugovoreno je pravo građenja u korist Županijske uprave za ceste, a sve za potrebe ishođenja građevinske dozvole za građenje javne ceste i tunela s pješačkim pothodnikom i trgovačkom etažom. Godine 2007. Županijska uprava za ceste prenosi svoje pravo građenja na Hrvatske ceste i Grad Šibenik. Ugovorom o prijenosu prava građenja, 12. lipnja 2007. godine, Grad Šibenik se obvezuje na prenesenom pravu građenja izgraditi pješački pothodnik i trgovačku etažu. Slijedom navedenog HŽ Infrastruktura nije odgovorna za trenutno stanje pothodnika. U više navrata Hrvatske željeznice, kao i njezin pravni slijednik HŽ Infrastruktura pisanim su putem tražili od Grada Šibenika i Županijske uprave za ceste Šibenik da vrate sve u prvobitno stanje, no bezuspješno – navode u svom odgovoru iz HŽ Infrastrukture.

izložba 2016.
izložba 2016.

Ovakav odgovor HŽ Infrastrukture Danijel Mileta, šibenski dogradonačelnik komentirao nam je riječima kako se najlakše pozivati na obaveze iz ugovora o pravu građenja jer bi svaki drugi način rješavanja tog problema zahtijevao novi napor s njihove strane.

– Mi smo htjeli taj prostor privesti svrsi i urediti parking pa smo tražili od HŽ-a da dopuste izgradnju pristupne ceste što su oni odbili. U okviru projekta koji vodi Razvojna agencija, Županija se može natjecati za Centar kompetencija za Industrijsko-obrtničku školu i zajedno sa Županijom pokušavamo prostor pothodnika dobiti za taj centar, pojašnjava Mileta, dodajući kako se na prostoru ‘Importanea’ isprepliće milijun nadležnost pa je čak dio uknjižen i kao pomorsko dobro.

Napominje Mileta kako Grad povremeno organizira čišćenje pothodnika, popravljanje rasvjete i postavljanje pregrada koje vrlo brzo budu uništene.

– Godinama od izgradnje situacija oko ‘Importanea’ se dodatno usložnjavala. Trenutno ni naši pravnici ne znaju kako raščistiti sve te isprepletene odnose. Doslovno ne znamo pravni put kojim treba ići kako bi se odnosi svih koji su upleteni raščistili. Cilj nam je svakako privesti prostor svrsi, a to ćemo sada pokušati kroz projekt Centra kompetencija za Industrijsko-obrtničku školu, zaključio je Mileta.

FOTO Beskrajna priča: Šibenski ‘Importane’ dočekuje četvrti mandat gradske uprave

Komentiraj

komentara
Komentari objavljeni pod određenim korisničkim imenom nisu stav uredništva ili izdavača, pa ne snosimo nikakvu odgovornost za štetu trećoj osobi.