Dolačani ogorčeni načinom na koji Grad rješava problem ljetne prometne gužve

Odjel za komunalne djelatnosti Grada Šibenika ukinuo je sredinom srpnja svih osamdesetak rješenja stanarima Doca, koji su od kolovoza 2016. godine imali dozvolu za prometovanje i parkiranje Obalom prvoboraca u Docu. Kako je navedeno u rješenjima o ukidanju dozvola, razlog je nova regulacija prometa kojom je ukinuta mogućnost prometovanja i kratkog parkiranja. To se odnosi na dio Obale prvoboraca od tgovine Djela do Jedriličarskog kluba ‘Val’.

– Ukidanjem rješenja o dozvolama prometovanja i parkiranja, stanari nisu izgubili pravo prometovanja i parkiranja u Docu sukladno novoj prometnoj signalizaciji. Nova regulacija uvedena je i u Ulici Matije Gupca. Stanari smiju parkirati na obilježenim parkirališnim mjestima, a Gradski parking im nudi i mogućnost sklapanja ugovora po povlaštenoj cijeni za parkiranje na prostoru bivšeg TEF-a i duž šibenske rive i na parkiralištu nekadašnjeg kina Tesla, kazao je Miro Lucić, pročelnik Odjela za komunalne djelatnosti, najavljujući kako će prometni redari pratiti situaciju u Docu i po potrebi donositi nove odluke.

dolac parking4

Stanari kojima su ukinuta rješenja nisu zadovoljni ponuđenim alternativama, niti novom prometnom regulacijom u Docu kojom je značajno reduciran broj parkirališnih mjesta. Mišljenja su kako bi zatvaranje rampom od Domalda do Vala za sve osim stanara bilo bolje rješenje.

– Sada je iza trgovine označeno samo 13 parkirališnih mjesta, a u sezoni to znači da je stanarima nemoguće doći do svog doma. Na parkiralištu kod bazena u Crnici je kaotično stanje i iza pola noći tu su vozila, mahom stranih registracija, parkirana i na dijelu koji bi trebao služiti prometovanju, a nitko to ne regulira. Dva sam sata čekala da mi se usred noći oslobodi mjesto kako bih otišla kući. Ukinuli su nam dodatno još pet parkirališnih mjesta između mandroča radi postavljanja novog štekata. O uvođenju nove regulacije i alernativnim mogućnostima povlaštenog parkiranja nas, stanare Doca, uopće nisu informirali. Stanari Doca više ne mogu naći slobodno parkirališno mjesto i svi potezi gradske uprave su na štetu stanara, a u korist turizma i ugostitelja, priča nam Jelena Računica.

bazen parking

Jelena je arhitektica koja živi u šibenskom Kvartiru iz kojeg je tek nekoliko skalina niz dvostruki bedem dijeli od Doca. Dobro joj je poznata praksa brojnih gradova u Europi i svijetu koji su imali problem prometa u svojim središtima i aktivno promišlja o šibenskom problemu.

– Lewis Mumford, američki arhitektonski kritičar i povjesničar, je rekao ako omogućimo svakom motornom vozilu pristup bilo kojem mjestu u gradu, to je propast grada. Godinama smo svjedoci turističkog procvata Dalmacije kao i činjenice da naši gradovi nisu spremni za toliko prometno opterećenje koje nosi turizam. Doslovno se svaka slobodna površina pretvorila u parking. Neki gradovi tipa Tokyja su prepoznali problem te neke kvartove zatvorili za promet motornim vozilima. Rezultat je fantastičan. Unatoč stavu da će se to loše odraziti na ugostitelje i trgovce dogodilo se uporavo suprotno. Pamentim planiranjem su uspjeli izbjeći kaos, priča Jelena.

Uvjerena je da ćemo, ako Šibenik kao grad ne prepozna problem koji će se pojačavati sa vremenom uslijed turističkog razvoja, imati problem kako za promet tako i za same stanovnike grada, jer na kraju turisti dođu i odu.

– Ovo što se trenutačno događa u slijepom crijevu obale, kvartu Dolac, je sam rub katastrofe. Ljeti je nemoguće pristupiti bilo kojoj hitnoj službi, policiji, a pogotovo stanovnicima doći kući uslijed kolone turista koja se slijeva dolje. Dijelom iz neznanja, a dijelom jer im je dopušteno. Nedavno ukidanje dozvola za parkiranje prema ‘Valu’ stanarima Doca izazvalo je val negodovanja među stanarima, jer im je ionako bilo otežano pristupiti svojim stambenim objektima. Dopušteno im je bilo da ‘uhvate slobodno mjesto’ kojeg najčešće nema, iako plaćaju parking po povlaštenoj tarifi, kaže Jelena.

dolac parking8

Napominje kako dok priča o Docu, priča i o ostalim kvartovima, Plišcu, Baldekinu i mnogim drugima.

– Dolac je specifičan jer nije prometno protočan, a godine pogodovanja ugostiteljima kao i koncesionarima nama kao stanovnicima kao i pješacima je donio upravo suprotno – ograničeno kretanje u pretežito pješačkoj zoni. Drugi Europski gradovi su to riješili na drugačiji način, tipa Madrid je u samom centru dopustio samo stanarima ulaz u jezgru, Oslo, da bi izbjegao gužve, naplaćuje ulaz u grad, uz naravno jaki sustav javnog transporta. A mi konstantno, nazovimo to urbanim planiranjem, idemo u krivom smjeru. Stanovnici su okosnica grada, ne gosti, stanovnici su ti koji tu žive, koji stvaraju. No stanovnici su dovedeni u situaciju da trpe nemogućnost dolaska vlastitom domu, stavljeni su u drugi plan, priča Jelena i predlaže ograničenje ulaska na obalu.

dolac parking1

– Kada se uvede ograničenje, i to kontrolirano, s vremenom postane pravilo. Ugostitelje koji misle da će im to donijeti problem, moram razuvjeriti, dogodit će se upravo suprotno, povećanje broja pješaka u toj zoni, te veća potrošnja gostiju, kaže.

Kao stanovnik Doca Jelena je, a vjeruje da govori što bi rekla i većina njezinih susjeda, šokirana pristupom ukidanja dozvola i nemogućnošću dolaska doma dobrih četiri mjeseca u godini.

– Šokira me i činjenica da se Grad ne savjetuje s građanima o njihovim potrebama. Kad se dogodi moment da ja kao stanovnik čekam dva sta na slobodno parkirno mjesto u Docu, na gradskom bazenu kao alternativi i parkiram u jedan ujutro jer je tek tad parkirno mjesto slobodno dok TEF zjapi prazan, a gdje bi se u biti gosti trebali parkirati, tada vidim da postoji greška u planiranju prometa u mirovanju. Kao stanovnik u svoje ime, i ime svojih sugrađana, apeliram gradskim ocima neka nađu rješenje da mi kao stanovnici imamo pravo doći svojim domovima, jer je na kraju krajeva to naše osnovno građansko pravo, zaključuje Jelena Računica.

dolac2c

dolac parking2 dolac parking3 dolac parking6 dolac parking7 dolac parking9

Komentiraj

komentara
Komentari objavljeni pod određenim korisničkim imenom nisu stav uredništva ili izdavača, pa ne snosimo nikakvu odgovornost za štetu trećoj osobi.