Drugi brod s hibridnim pogonom

FOTO ‘Ida’ je stoti brod koji je iz Šibenika otplovio za Norvešku

Iskra brodogradilište Šibenik isporučilo je marikulturnoj industriji Kraljevne Norveške hibridni  brod ‘Ida’, koja je ujedno i stoti brod isporučen toj zemlji.

Iskra brodogradilište Šibenik, do nedavno NCP Remontno brodogradilište Šibenik, dovršilo je i nakon testne vožnje isporučilo hibridni dizel-električni brod norveškom kupcu Moen Marin.

Brod ‘Ida’ već je drugi brod s hibridnim pogonom izgrađen u Šibeniku, a ujedno je i prvi takav brod isporučen pod brendom Iskra Shipyard Šibenik. ‘Ida’ je katamaran dug 13,75 metara i širok osam metara. Ima dizelski motor snage 150 kilovata te električni pogon snage 105 kilovata. Zahvaljujući primjeni naprednih suvremenih tehnologija njime upravlja tročlana posada. U cijelosti je izgrađen od aluminija, a dizajnirala ga je norveška tvrtka Moen Marin AS, dok je u cijelosti je djelo ruku šibenskih brodograditelja.

Namijenjen je marikulturnoj industriji te je plovnim svojstvima i opremom prilagođen opsluživanju uzgajališta riba i drugih morskih organizama, a u Norveškoj se koristi uglavnom na farmama lososa. Riječ je o tehnološki inovativnom brodu koji je opremljen električnim pogonom u cilju maksimalnog smanjivanja emisije štetnih tvari i stakleničkih plinova u zoni uzgoja organizama namijenjenih ljudskoj ishrani.

Brodogradalište je u veljači ove godine preuzela slovenska Iskra, vodeći regionalni globalno prisutan ponuđač inteligentnih industrijskih rješenja i najsuvremenijih elektrotehničkih proizvoda, s dugogodišnjom tradicijom.

– Naša tvrtka Moen Marin zadovoljna je suradnjom sa šibenskim Iskra Shipyard na projektu izgradnje hibridnog broda kao i dosadašnjom suradnjom tijekom koje je dosad izgrađeno već 99 specijaliziranih namjenskih brodova. Gradnja brodova s kombiniranim elektro-dizelskim pogonom vrlo je važna za tvrtku Moen Marin jer je Norveška kao svoje strateške ciljeve u narednim godinama odredila smanjenju potrošnje fosilnih goriva te smanjenju emisije štetnih tvari stakleničkih plinova plinova. Krajnji kupac ovog broda je također zadovoljan kvalitetom proizvedenih brodova, ali ukupnim rezultatom rada koje je šibensko brodogradilište ostvarilo – istaknuo je Vegar Livik, projektni inženjer tvrtke Moen Marin AS.

Kako je kazao Roko Vuletić, direktor iskra brodogradilišta iz Šibenika, ovaj katamaran izgrađen je u ugovornim rokovima i unutar dogovorenih komercijalnih uvjeta bez ikakvih državnih poticaja.

– Tijekom dosadašnje desetogodišnje suradnje brodogradilište je usavršilo gradnju brodova u aluminiju te je usvojilo mnoge nove tehnološke procese. Posebno smo ponosni na to što je naš stoti brod hibridni. To je naš iskorak prema globalnim trendovima u svjetskoj brodogradnji koja nezaustavljivo ide prema smanjenu emisije štetnih tvari, a pitanje je dana kada će i na našem moru zaploviti brodovi na električni pogon. Taj trenutak naše brodogradilište dočekat će u svakom pogledu, stručnom kadrovskom i tehnološkom, potpuno pripravno – istaknuo je Vuletić te naglasio da se raduje nastavku dosadašnje uspješne suradnje s CroNoMarom i Moen Marinom.

Zahvaljujući kvaliteti, rokovima isporuke i konkurentnosti u odnosu na druge proizvođače, brodogradilište Iskra ugovara nastavak proizvodnje hibridnih brodova za sektor marikulture, ali i novih modela i vrsta brodova. Trenutno to šibensko brodogradilište posredstvom tvrtke CroNoMar ima ugovorenu izgradnju još 14 radnih brodova za norveško i druga tržišta marikulture. Riječ je o različitim tipovima i modelima brodova kao što su jednotrupci, dvotrupci, ribarice, zatim radni brodovi za ribogojilišta, kao i novi hibridni brodovi. Brodovi izgrađeni u Šibeniku, osim u Norveškoj koriste se na ribogojilištima Saudijske Arabije, Šetlandskih otočja, Islanda, Kanade i još nekih zemalja.

Komentiraj

komentara
Komentari objavljeni pod određenim korisničkim imenom nisu stav uredništva ili izdavača, pa ne snosimo nikakvu odgovornost za štetu trećoj osobi.