FOTO Šibenčani u misiji skidanja kila: ‘Zbog grižnje savjesti u siječnju je prava navala na teretanu’

 Praznici su odavno prošli, sarme, francuska salata i kolači samo su uspomena, a mi smo marljivo prionuli na vježbanje ispunjavajući onu najvažniju novogodišnju odluku kako ćemo od 1. siječnja početi vježbati i zdravo živjeti. Ili ne? Kakvo je stanje u Šibeniku, da li je pravilo da su teretane i fitness centri najposjećeniji u prvom mjesecu ili je riječ o urbanoj legendi, provjerili smo na licu mjesta.

 

– Svake godine ista priča, ljudi valjda imaju grižnju savjesti zbog blagdana i računaju da sad moraju nešto poduzeti. U prvom mjesecu je pojačana koncetracija vježbača koji se obično zadrže do negdje četvrtog ili petog mjeseca. Kod nas u teretani, bilo da je riječ o ‘novogodišnjim vježbačima’ ili onima koji dolaze konstantno kroz cijelu godinu, prednjače žene – kazao nam je Ive Vukšić, vlasnik teretane u Ražinama.

Čudotvorni napitci i sve dijete mogu kratkotrajno utjecati na to da izgubimo kilogram, dva ili pet, ali obično se ti kilogrami vrate kao bumerang u društvu još nekoliko dodatnih.

-Za dobru formu je bitno kontinuirano vježbanje u kombinaciji s ishranom  jer jedno bez drugoga ne ide. Brze dijete, izbjegavanje obroka nakon 18 sati i svi ti brzi načini za gubitak kilograma dugoročno gledano neće polučiti rezultate.  Da bi imali dobru forumu, potrebno je raditi stalno i pauze od nekoliko mjeseci nisu preporučljive. Potrebno je raščistiti sam sa sobom, donijeti odluku i početi tako živjeti- kaže Vukšić.

teretana veni vjezbanje 170118 13

teretana veni vjezbanje 170118 11

Anđelko  smo zetekli u teretani i otkrio nam je da vježba kontinuirano tokom cijele godine uz kratku ljetno pauzu, ali posebne prehrane se ipak ne pridržava.

– Vježbam tokom cijele godine i to već nekih pet ili šest godina, napravim samo ljetnu pauzu. Počeo sam vježbati i zbog kondicije i zbog izgleda, a vježbanje će polučiti neke rezultate samo ako se kombinira s pravilnom ishranom. Koliko je teško i ima li tu puno odricanja? Za amatere nema, za profesionalce ima. Ja jelovnik ne prilagođavam, jedem sve  što mogu jedino preskačem ponoćne obroke –kazao nam je Anđelko.

Marina u teretanu ide radovito i primjećuje da je koncetracija ljudi u siječnju znatno veća.

– S prvim toplijim danima smanjuje se broj ljudi u teretanama, ali iako neki misle da će šetnjom doći do forme, ništa to. U teretanu idem kontinuirano tokom cijele godine i bilo je teško naviknuti se. Ukoliko netko ide vježbati samo kako bi bio pokretljiviji onda je moguće bez nekih većih prehrambenih prilagodbi, ali samo vježbanje neće dovesti do gubitka kilograma. Veća potrošnja i manji unos, to je jedina formula za mršavljenje- smatra Marina koja je vježbati počela prije tri godine zbog zdravstvenih razloga.

teretana veni vjezbanje 170118 16

teretana veni vjezbanje 170118 10

teretana veni vjezbanje 170118 9

Teretana ili grupno vježbanje, izbor je na vama. Vježbati naravno možemo i sami, ali mali je broj onih ( skidamo im kapu) koji imaju tu volju i samodisciplinu. Počnemo vježbati i  na malim ekranima krene turska sapunica i jednostavno moramo vidjeti što je Emir napravio Kemalu. Napravimo dva trbušnjaka i sjetimo se da moramo nazvati prijateljicu koju nismo čuli već nekoliko sati. Jedan sklek i počnemo razmišljati o smislu postojanja, kozmosu i latinskom nazivu za Božićnu zvijezdu.

Svi DVD-ovi su nabavljeni, Jillan Michaels, Cindy Crawford i Jane Fonda čekaju na naše društvo, ali onaj gumb za premotavanje je jači od nas i trening od 60 minuta magično odradimo za deset – zagrijavanje i rastezanje. Dobro je. Dosta. Sad možemo pričati sutra na kavi kako smo vježbali uz Jillan i kako ne možemo pomaknuiti prstom. Doduše, tu ima i istine jer za vrijeme vježbanja mobilni uređaj je neizostavni dio ‘sportske’ opreme. Scroll, scroll, selfie, prognoza, Facebook i prsti su izvježbani.

teretana veni vjezbanje 170118 3

teretana veni vjezbanje 170118 1

Grupni treninzi nas guraju naprijed, lakše je kad vidimo kako nismo sami u svojoj ‘patnji’, a ‘nježna’ trenerica u stilu G.I.Jane nas tjera naprijed. I naprijed.

Ivana Žonja, magistra kineziologije i licencirana voditeljica nekoliko grupnih programa, slaže se da je siječanj sam po sebi mjesec koji je mnogima presudan u donošenju životnih odluka, uključujući i one o vježbanju.

– Koncentracija sportaša se naravno poveća jer ljudi kod nas još uvijek nemaju dovoljno razvijenu naviku konstantnog vježbanja te misle da će svi zabranjeni ‘užici’  koje su si priuštili tokom blagdana  uz pomoć nekog čarobnog aerobnog štapića nestati. U stvarnosti to nije tako. Bavljenje fizičkom aktvnošću, bilo rekreativno ili bavljenje sportom, mora imati svoju konstantu i tu konstantu svaki trener mora znati održati. Naravno, nikakvom prisilom već pravilno doziranim treninzima koji osvijeste ljude da vježbanje mora biti konstanta – priča nam Žonja koja u svojem studiju nema siječanjsku navalu.

zonja

zonja1

zonja2

Njezini klijenti su redoviti, nastavlja, i oni prije svega traže trening rehabilitacije jer znaju da im je to porebno za održavanje zdravlja.

– Svaki nedolazak na trening znači novi početak. Mišljenja sam da ako ljudima ponudite programe koji su raznovrsni, učinkoviti i djelotvorni da se neće osjetiti pad u koncentraciji ljudi u prosincu koji je presudan mjesec, odnosno navala u siječnju. Moje su grupe stalne, kompaktne tako da ni nemam baš slobodnog mjesta za nove tzv. siječanjske članove. S druge strane treba biti iskren i reći takvima da niti ne mogu očekivati nekakvu promjenu u nijednom aspektu svog statusa, kako zdravstvenog tako ni fizičkog, ako krenu vježbati od prvog do petog mjeseca– objašnjava.

zonja

Vježbanje bez prehrane ne ide, smatra i Žonja, no što se tiče gladovanja na to je jako osjetljiva.

– Moraš jesti da bi trenirao i trenirati da bi jeo. Naravno, nije sve crno-bijelo i postoje periodi u trenažnom procesu gdje jedeš više ili manje, ili neke namirnice privremeno odbaciš dok druge uvodiš. Sve ovisi o željenom cilju. Svoje klijente učim da imaju pozitivan stav prema treninzima, da znaju zbog čega vježbaju i da im to nije ni pokora ni teret. Mislim da ljudi u Šibeniku pomalo počinju shvaćati važnost fizičke aktivnosti. Započeti vježbati nikada nije kasno, bitno je jedino ostati dosljedan u svojim odlukama, pa eto čak i u onim siječanjskima –zaključuje Žonja.

sanja

Sanja Frleta, fitness instruktorica koja zajedno sa suprugom vodi grupne treninge u njihovim studiju, slaže se da je koncetracija ljudi na vježbanju raste nakon blagdana.

– To nije ništa novo, ali najvažnije je krenuti bez obzira koliko se za blagdane pojelo i popilo. Uz vježbanje prehrane je uvijek bila broj jedan i najveća pogreška je prestati jesti jer se pretjeralo u prosincu. Bitno je nastaviti s uravnoteženom prehranom, a to je prvo kvalitetan unos proteina, zatim kasnije unos zdravih masti i ugljikohidrata. Samo se na taj način može postići da se tijelo vrati u ravnotežu, a uz dobru  i redovitu tjelovježbu  će doći do željenih rezultata. Izglednjivanje dovodi samo do kontraefekta, a to je da se čovjek počinje još više debljati – objašnjava.

U njihov studio dolazi podjednak broj muškaraca i žena kojima je jedno zajedničko- dobar i kvalitetan rad.

– Oni žele biti spremni već sad, ne samo za ljeto – zaključuje Frleta.

Komentiraj

komentara
Komentari objavljeni pod određenim korisničkim imenom nisu stav uredništva ili izdavača, pa ne snosimo nikakvu odgovornost za štetu trećoj osobi.