Grad otvara novu šibensku ‘prometnicu’: Ovog ljeta kružna linija šibenskim zaljevom i kanalom

Već ovoga ljeta mogla bi šibenskim zaljevom i kanalom sv. Ante kružiti lokalna brodska linija koja će povezati čak pet lokacija za kupanje, nekoliko gradskih četvrti, povijesne znamenitosti, a sve ugodnom plovidbom bez cestovnih gužvi i potragom za parkirališnim mjestom. U zaljevu malom tom Šibenik definitivno više ne spava, već planira novu atrakciju orijentirajući se na novu prometnu žilu kucavicu, dosad neiskorištenu morsku ‘cestu’. Gradonačelnik Željko Burić tvrdi da je ideja zrela i spremna za realizaciju, koja je već počela.

– Priča je sazrela jer je Šibenik od grada koji je bio poznat po činjenici da nema plažu će postati grad koji ima pet plaža – D-Resort, Banj, Martinsku, Minersku i Jadriju. Ja sam već ovoga tjedna pokrenuo proceduru, najprije razgovora s potencijalnim ljudima koji to mogu prihvatiti pa onda pravnu proceduru raspisivanja koncesije ili pravne forme koja je moguća. Sve to s ciljem da već ovu sezonu uvedemo tu jednu kružnu liniju s malim brodicama koja je počela s idejom Intermodala, projekta alternativnih vrsta gradskog prijevoza, ali i s idejom Nikole Bašića o takozvanoj ‘šibenskoj okomici’. To je segment kompletnog povezivanja fortifikacijskog sustava, pojašnjava Burić.

d-resort sibenik

Nova brodska linija išla bi od D-Resorta u Mandalini s mjesta gdje je riva luke otvorene za javni promet, stajala bi na mulu Krke, zatim na postojećoj rivi na Banju, potom na Martinskoj.

– Tako ćemo početi oživljavati staru plažu s lijeve strane prema kanalu, ali i desnu stranu koja je već očišćena, nasuta i uređena. Nadalje bi omogućili bolju dostupnost šetnici u kanalu i plaži Minerska, te tvrđavi sv. Nikole koja će biti dostupna s morske strane za ulaz posjetiteljima. Iako će biti i posebna linija između grada i tvrđave, o čemu sam razgovarao s Anitom Babačić Ajduk, ravnateljicom Javne ustanove Priroda, netko će možda imati ambicije da dio dana boravi na plaži Minerska i usput posjeti tvrđavu. Kružna linija će doticati i Jadriju, ali ostaje i posebna brodska linija za Jadriju, a ovo će biti samo dodatna mogućnost da netko s Jadrije ode na kupanje ili na ručak na Banj, detaljno Burić opisuje rutu za koju vjeruje da će zaploviti već u ovoj sezoni.

spica banj 190717 3

Osnovna ideja uvođenja kružne brodske linije bila je povezati sv. Nikolu, kao dio fortifikacijskog sustava na kopnu.

– S tim kružnim putovanjima u zaljevu koja povezuju gradske četvrti i plaže, bez da prejudiciram odluku o prolazu eskalatora kroz dvostruke bedeme, imamo dolazak na tvrđavu sv. Mihovila, a sa Mihovila žičarom na sv. Ivana. Jednu tako dobru šansu da povežemo sve ono što je dobro ne smijemo propustiti. Na šetnicu u kanalu sv. Ante možete doći okolnim putem, ali kad stojiš na mulu Krke i vidiš tu šetnicu, zašto je brodskom linijom ne bi integrirali u tkivo grada, argumentira Burić.

O vrijednosti projekta Burić radije govori kroz prizmu doživljaja koji će imati svaki gost Šibenika pa i pod cijenu da Grad financijski pomogne održavanje linije dok ona ne zaživi i ‘uđe pod kožu’ građanima.

– Naravno da je pitanje koliko bi ta linija bila isplativa, ali mi smo to spremni subvencionirati. Nešto mora ući u krv kako bi ti znao da to možeš koristiti, a ovo je povezivanje svih potencijala koje grad ima u jednu cjelinu. U krajnjem slučaju, mi želimo da gost koji uzme sobu u bilo kojem šibenskom hotelu može kazati kako je gost u centru grada, a da mu je dostupno pet plaža. Riječ je o vrlo kratkim relacijama i brzoj komunikaciji za koje vam neće trebati dva-tri sata za otići se okupati.

jadrija_kupanje_ljeto-1v

Od suradnika Burić već na sljedećem kolegiju očekuje prijedloge rješenja i vjeruje da će sve ići brzo jer na svim tim lokacijama postoje odgovarajuća mula i nisu potrebne nikakve procedure za dozvole pristajanja i ukrcaja putnika. Planira raspisivanje natječaja, ali će, kaže, obaviti i neformalne razgovore s brodarima kako bi ih pripremili za ovaj projekt i kako bi oni na vrijeme mogli nabaviti ili uzeti u najam odgovarajuće brodove te znati što bi im to značilo u financijskom smislu.

– Šibenik u svojoj turističkoj ponudi sazrijeva i kako se otvaraju nove mogućnosti, nametnut će se i nova rješenja. Mi se turizmu još uvijek učimo. Nemojmo zaboraviti da su sva ova ozbiljna kretanja u zadnjih pet-šest godina, da ne politiziram, to zaista jeste krenulo od onog trenutka kada smo rekli imamo prvu plažu u gradu, na to su se nakalemile tvrđave i nemojmo više politizirati čija je koja ideja. Bitno je da se to završilo, da se platilo, i što je sjajno, da je to postalo prepoznato.

sv nikola tvrđava

Komentiraj

komentara
Komentari objavljeni pod određenim korisničkim imenom nisu stav uredništva ili izdavača, pa ne snosimo nikakvu odgovornost za štetu trećoj osobi.