Iz Šibenika prema Zagrebu sedam vlakova dnevno, s jednim do metropole putujete 22 sata

Kako su se u medijima već pojavili probni baloni ili možda već donesene odluke o novim ukidanjima nerentabilnih vlakova u Hrvatskoj, koje će Hrvatske željeznice javnosti obznaniti tek s objavom ljetnog reda vožnje, potražili smo kvalitetniju informaciju od Ante Kunčića, predsjednika šibenske podružnice Sindikata prometnika vlakova Hrvatske.

-Nemamo nikakvih najava za sada, ali kod nas u Hrvatskim željeznicama vam uvijek bude tako. Prvo se priča i piše o tome pa tek onda ta priča postane stvarnost. Šibenik je zaista zapušten i nikada nije bio u rangu Splita, a predispozicije ima samo nikoga nije briga. Imate vlak iz Šibenika za Zagreb, ali tako sinhroniziran da u Perkoviću vezu čekate od šest ujutro do četiri popodne, priča nam Kunčić.

ante-kuncic

Kod izrade voznog reda uopće se nije vodilo računa o potrebama ljudi i vremenu u kojem živimo.

-Imate situacija da su ukinuti neki radnički vlakovi pa na posao možete otići, ali se vratiti sa posla ne možete. Ukinuti su i radnički vlakovi subotom i nedjeljom, a davno je iza nas vrijeme kada se u te dane nije radilo. Mi prvo sve pripremimo kako bi nešto uništili i kad se uz takav vozni red više nitko ne vozi vlakom zaključimo kako vlakovi nisu rentabilni i ukinemo ih. Niti akcije u kojima, evo baš sada, nudimo putnu kartu do Zagreba u pola cijene nigdje u medijima nisu oglašene pa kako očekivati da se putnici vrate željeznici, ogorčen je Ante Kunčić, a ima i zašto, ne samo on, već i svi mi.

Poželite li, naime, iz nekog egzotičnog razloga ili samo zbog neke nostalgije vlakom otputovati iz Šibenika do Zagreba, po voznom redu koji je trenutno na snazi, na raspolaganju vam je čak sedam polazaka iz Šibenika.

Netko neupućen pomislio bi da se Šibenik, kao slijepi kolodvor, nikako ne bi smio žaliti na tako učestalu povezanost s metropolom. I cijena putne karte od 193 kune i 70 lipa za neupućene bi bila jako prihvatljiva.

Ipak, to je cijena drugog razreda jer iz Šibenika vlakom uopće nije moguće putovati ‘prvorazredno’. Nadalje to je cijena s obaveznim presjedanjem što je dodatna neugoda takvog putovanja.

perkovic

Reći ćete kako nije to tako strašno dok imamo izbor od čak sedam polazaka dnevno za Zagreb i to u rasponu od pet ujutro do noćnog vlaka u 20.28 sati.

Na kraju ćete pogledati i kada taj vaš odabrani vlak stiže u Zagreb pa će vam biti jasno da su tek dva od sedam ponuđenih u granicama tolerancije trajanja putovanja, koje autobusom traje nešto više od pet sati.

Krenete li ipak vlakom iz Šibenika do Zagreba, ovisno o odabranom vremenu polaska i vremenu čekanja na presjedanje, pustolovina prugama Hrvatske mogla bi potrajati od šest do dulje od 22 sata. U tom se rasponu kreće vrijeme putovanja bez ikakvog izvanrednog kašnjenja. Krenete iz Šibenika u ponedjeljak u 15.55 sati i u Zagrebu ste u utorak u 14.30 sati. Skoro cijeli dan i noć u vlaku…neprocjenjivo, a platite manje od 200 kuna.

Ne čudi što su putnici u HŽ-ovim vagonima na relaciji Šibenik-Zagreb rijetkost i vjerojatno nostalgični romantičari kojima se nigdje ne žuri.

Uz takvu ponudu ne treba čuditi budu li i preostale željezničke veze Šibenika sa Zagrebom na popisu nerentabilnih koje se ukidaju, a stari šibenski kolodvorski kompleks, kao zaštićena arhitektonska cjelina, novi potencijal inovativne muzejske turističke ponude Šibenika.

vozni red

 

Komentiraj

komentara
Komentari objavljeni pod određenim korisničkim imenom nisu stav uredništva ili izdavača, pa ne snosimo nikakvu odgovornost za štetu trećoj osobi.