Izvanredan turistički listopad u Šibeniku! Godina će biti u plusu, treba dizati kvalitetu i cijene

Šibeniku se smiješi rekordan turistički listopad, a i ukupni ovogodišnji rezultati nagovješćuju ostvarenje planiranog rasta broja noćenja. Šibenski turizam, nakon godina u kojima je nedostajalo turističkih kreveta, danas brine slađe brige – kako motivirati na dizanje kvalitete svih smještajnih kapaciteta i dogovorno izlaziti na tržište s cijenama primjerenim atraktivnosti destinacije.

– U prvih 11 dana listopada Šibenik je na samo 8.000 noćenja manje od lani ostvarenog ukupnog broja noćenja u tom mjesecu. Praktično u trećinu mjeseca ostvareno je 90 posto lanjskog prometa, najviše zahvaljujući užem području grada Šibenika i lijepom vremenu naklonjenom kupačima te ponajviše Solarisu koji sa svojim kongresnim centrom radi najveće poslove od sada do kraja godine. Ti rezultati kompenzirat će sve one minuse koje je Solaris, planski, promjenom politike poslovanja, radio kroz sezonu podižući kvalitetu na uštrb broja gostiju i u hotelima i u kampu, pojašnjava Dino Karađole, direktor Turističke zajednice Šibenika.

Po podacima e-Visitora, bez vikendaša i rodbine vlasnika kuća za odmor, Šibenik je u rujnu posjetilo 39 tisuća gostiju, četiri posto više nego lani, a ostvarili su 158 tisuća noćenja ili dva posto manje nego u rujnu prošle godine.

turisti1

– Domaćih gostiju je bilo 4.267 ili pet posto manje i ostvarili su čak sedam posto manje noćenja. Broj stranih gostiju u rujnu je u porastu za pet posto, dok su i oni ostvarili dva posto manje noćenja. Najbrojniji strani gosti u rujnu su Nijemci s rastom od osam posto, na drugom su mjestu domaći gosti, slijede Francuzi kojih je u rujnu bilo 14 posto manje, potom Poljaci s padom od šest posto te Švicaraca čiji je broj porastao za čak 25 posto, ističe Karađole.

Hotelski gosti u rujnu na šibenskoj rivijeri uglavnom nisu vezani za vremenske prilike, sunce i more, nego su to kongresni gosti koji u pravilu obiđu i Šibenik i prirodne znamenitosti. S druge strane, zahvaljujući ‘babljem ljetu’ i privatni iznajmljivači ostvarili su osam posto veći promet.

– Na užem području grada Šibenika privatni iznajmljivači imaju rujanski rast od 19 posto s 13.400 noćenja. Dvoznamenkasti rast imaju i Zaton, Žirje i Zablaće. Ukupno u devet mjeseci ove godine privatni smještaj ostvario je 404 tisuće noćenja što također osam posto više nego lani. Cijeli sektor privatnih iznajmljivača rastao je po većoj stopi od hotelijera i kampova, kaže Karađole.

turisti2

Najveći utjecaj na veliki pad broja noćenja u kapovima, u sezoni i postsezoni koje prate idealne vremenske prilike, kao i u ukupnim šibenskim turističkim rezultatima, imao je Solarisov kamp u kojem je smanjen broj jedinica. Svi ostali kampovi radili su i duplo bolje nego lani.

– Solaris je u svemu najveći i on nam nosi i 60 posto prihoda pa i brojki dolazaka i noćenja, ali će kontinuiranim radom, zahvaljujući kongresnom turizmu, do kraja godine znatno popraviti ukupni rezultat. Nama je najbitnije i što se Solaris otvorio i njegovi gosti traže interakciju s gradom, izvanpansionsku potrošnju, što će sigurno utjecati na prihode od turizma.

Od početka godine u hotelima šibenske rivijere bilo je tri posto više noćenja, kampovi 15 posto manje, a privatni iznajmljivači osam posto više s tim da je u samom gradu porast broja noćenja u apartmanima 24 posto. Značajan turistički rast ove godine bilježe Zaton, Konjevrate i Dubrava.

– Gosti koji su smješteni u samom gradu u prosjeku se zadrže dva dana, a u okolnim mjestima oko četiri i pol do pet dana. Privatnim iznajmljivačima u samome gradu puno je teže raditi zbog tih čestih izmjena gostiju, ali situacija je slična u svim dalmatinskim centrima. Split i Zadar isto imaju prosjek boravka od dva dana, Dubrovnik zbog velikog broja hotela ima oko tri dana, pa čak i u Zagrebu, koji je postao prava metropola i obavezna destinacija gostiju koji nam dolaze, turisti borave prosječno dva dana, zaključuje Karađole.

turisti3 turisti4 turisti5 turisti6

Komentiraj

komentara
Komentari objavljeni pod određenim korisničkim imenom nisu stav uredništva ili izdavača, pa ne snosimo nikakvu odgovornost za štetu trećoj osobi.