Tijekom kopanja Ulice Stjepana Radića i postavljanja plinovoda izvođači radova za EVN Croatia Plin prekopali su i dio pješačkog prijelaza u koji su bili ugrađeni led markeri sa solarnim napajanjem, a pri ponovnom asfaltiranju taj dio horizontalne signalizacije nisu obnovili.
U srpnju postavljeni led markeri na prvom pješačkom prijelazu na Baldekinu trebali su poslužiti gradskoj upravi Šibenika kao pilot projekt bolje uočljivosti i povećanja sigurnosti pješaka.
– Pratit ćemo reakcije sudionika u prometu kako bi procijenili učinkovitost led markera te ih primijenili na još kojoj lokaciji. U svakom slučaju očekujemo da će podići razinu sigurnosti u prometu, govorio je tada Danijel Mileta, zamjenik gradonačelnika.
Danas taj pješački prijelaz, koji inače koriste i brojni učenici nekoliko srednjih i jedne osnovne škole u blizini, teško više može biti relevantan pokazatelj jer je iz smjera Vidika izgubio pojačanu signalizaciju koja bi vozačima u bilo kojim vremenskim uvjetima, trebala skrenuti pozornost da nailaze na pješački prijelaz.
Zakonski je regulirana obveza izvođača bilo kakvih radova da gradilište mora vratiti u prvobitno stanje. Tko je pri asfaltiranju previdio propust sada i nije toliko važno, koliko je bitno da Grad Šibenik reagira i prisili izvođača na otklanjanje nedostataka, odnosno obnovu led markera na Baldekinu, a tako će i biti, potvrdio nam je Mileta.
– Izvođač je obavezan vratiti tu signalizaciju u stanje prije radova ili platiti Gradu troškove tih radova pa će Grad angažirati radnike koji će tu signalizaciju obnoviti. Radovi još traju i izvođač je još tu pa neće biti problema oko rješavanja tog propusta, kazao je Mileta.
Ponovio je kako su led markeri, kao i drugi oblik signalizacije sa osvijetljenim znakovima uozorenja o nailasku na pješački prijelaz i senzorom koji pali žuto treptajuće svjetlo na Šubićevcu, postavljeni kao pilot projekt zbog brojnih zahtjeva predstavnika gradskih četvrti da se uočljivije označe neki, slabije osvijetljeni, pješački prijelazi.
– Ovaj način, sa četiri led svjetla u asfaltu, je i najjeftinije rješenje vrijedno između 12 i 13 tisuća kuna, ali ima i onih tri puta skupljih. Jedan od vidova označavanja smo isprobali na Šubićevcu, malo niže od trgovine Djela, gdje uz svjetleći prometni znak postoje senzori koji nailaskom pješaka uključuju i treptajuća žuta svjetla koja vozače dodatno upozoravaju na nailazak pješaka na pješački prijelaz. Reakcije na oba rješenja su pozitivne, a naši prometni stručnjaci procijenit će koji ćemo od tih vidova označavanja primijeniti na drugim pješačkim prijelazima u gradu, kaže Danijel Mileta.