INA skoro pet mjeseci čeka dozvolu

Kasni li rekonstrukcija ‘pumpe’ na šibenskoj rivi samo zbog korone?

Ni skoro pet mjeseci od kada je INA šibenskom Odjelu za provedbu dokumenata prostornog uređenja i gradnju predala zahtjev za uklanjanje dijela objekta i izdavanje građevinske dozvole za rekonstrukciju benzinske crpke na rivi, taj dokument još nisu dobili. Benzinska crpka zatvorena je od početka godine, buduće gradilište je ograđeno, radovi do danas nisu počeli, a za sve je, navodno, kriva epidemija koronavirusa.

– INA je zahtjev predala 23. prosinca, a onda se dogodila ova epidemija. Mogu vam samo potvrditi da INA-i još nije izdana dozvola za rekonstrukciju objekta – kratko je komentirala Branka Vrančić, pročelnica nadležnog gradskog odjela.

Kako su u INA-i planirali otvaranje modernizirane benzinske crpke na šibenskoj obali u prvoj polovini ove godine, zanimalo nas je što oni imaju za reći o petomjesečnom zastoju tog projekta.

– S obzirom na ograničenja rada i kretanja uzrokovanih pandemijom, INA je još uvijek u procesu ishođenja građevinske dozvole za rekonstrukciju maloprodajnog mjesta ‘Šibenik – obala’ te očekujemo da će dozvola uskoro biti izdana. Sukladno navedenom, otvorenje maloprodajnog mjesta je pomaknuto u odnosu na planirani rok, a točan uloženi milijunski iznos bit će poznat nakon dovršenja svih radova. U međuvremenu, na lokaciji su izvedeni pripremni radovi te započinjemo s aktivnostima na uklanjanju dijela postojeće benzinske postaje prema projektu uklanjanja. Slijedeći važeće zakonske akte navedeni radovi se mogu izvoditi prije ishođenja pravomoćne građevinske dozvole – odgovaraju iz INA-inog glasnogovorništva.

Hoće li kašnjenje modernizacije ‘pumpe’ na rivi utjecati na koncesijski ugovor u kojem se INA obvezala odraditi rekonstrukciju, provjerili smo u Lučkoj upravi Šibensko-kninske županije, koja je u siječnju 2017. godine INA-i dala koncesiju na 20 godina.

– Točno je da je u koncesijskom ugovoru navedena i obaveza rekonstrukcije benzinske crpke. Rok u kojem je INA morala odraditi taj posao je kraj prošle godine, no ugovorom je također definirano da rekonstrukcija može početi tek kada se osiguraju, odnosno ishoduju potrebni dokumenti. Dakle, INA nije prekršila koncesijski ugovor jer je odradila sve potrebno za ishodovanje građevinske dozvole i taj posao je sada u nadležnosti šibenske gradske uprave – kazao nam je Željko Dulibić, ravnatelj Županijske lučke uprave.

U neslužbenim razgovorima s nekima od uključenih u taj projekt, međutim, saznajemo i kako protivnici ‘pumpe’ na rivi nisu mirovali te su poduzimali pravne korake koji su također usporili projekt. Navodno su tužbama i prijavama pokušali zaustaviti rekonstrukciju i ishoditi zabranu rada te benzinske crpke.

Za pretpostaviti je kako su oni koji žele uklanjanje benzinske crpke s današnje lokacije pokušali osporiti njezino legalno postojanje na rivi, ali to će teško dokazati jer postojeći objekt ima ranije izdane dozvole.

– Benzinska crpka INA-e na rivi je legalni objekt i bez obzira na grešku u grafičkom dijelu šibenskog GUP-a, po odredbama iz tekstualnog dijela moguća je rekonstrukcija postojećih legalnih objekata. Ono što se smatra legalnim objektom je svaka građevina koja ima dozvole. Za INA-inu crpku uredno su izdane dozvole za sve ranije rekonstrukcije, a imaju i urednu uporabnu dozvolu – pojasnila nam je u siječnju Madlena Roša Dulibić, pročelnica šibenskog Odjela za prostorno planiranje i zaštitu okoliša.

Po tumačenju iz gradske uprave nema nikakvih prostorno-planskih zapreka da INA-i zahvat bude odobren. Skoro pet mjeseci odobrenja nema pa se nameće pitanje je li koronavirus baš jedini razlog kašnjenja rekonstrukcije…

Podsjetimo, projekt rekonstrukcije benzinske postaje INA-e na rive, procijenjen na tri milijuna i 200 tisuća kuna, predstavili su krajem srpnja prošle godine, u uredu gradonačelnika Jakov Krivić iz INA-e i arhitektica Mirta Vučić.

Po tom projektu, novo oblikovanje postojeće građevine planirano je u istim gabaritima te je projekt usklađen s kontekstom prostornog oblikovanja kao sastavnog dijela prirodne i kulturno-povijesne cjeline. Projekt je izrađen sukladno smjernicama Konzervatorskog odjela u Šibeniku, kako bi vizura grada bila još kvalitetnija. Zahvat će, uz primarnu djelatnost benzinske postaje, obuhvatiti i sigurnost svih sudionika u prometu, krajobrazno uređenje te uređenje okolnih površina. Rekonstrukcijom se planira izgradnja novog zatvorenog objekta paviljonskog tipa, a bit će postavljena i nova nadstrešnica.

Dok se to ostvari iz INA-e  svojim kupcima poručuju da se njihovim gorivima i ostalim asortimanom mogu opskrbiti na svim INA-inim maloprodajnim mjestima u Šibeniku, dok vlasnici brodova mogu kao alternativne lokacije koristiti maloprodajna mjesta u marinama Vodica, Jezera i Murtera.

Komentiraj

komentara
Komentari objavljeni pod određenim korisničkim imenom nisu stav uredništva ili izdavača, pa ne snosimo nikakvu odgovornost za štetu trećoj osobi.