Raslinjanin na čelu Vinoplod Vinarije

Krešimir Lokas pliva novi maraton: ‘Travarica, Lozovača, Babić i Jakov izvozni su potencijal’



Foto: privatni album

Krešimir Lokas krajem siječnja imenovan je za direktora Vinoplod Vinarije Šibenik. Na to mjesto dolazi s pozicije direktora kontrolinga u Meteor Groupi, čija je članica i tvrtka Badel 1862. koja je u prosincu, dokapitaliziravši šibenski Vinoplod sa 4,5 milijuna kuna, postala njegov većinski vlasnik. Dosadašnji direktor šibenske vinarije, Damir Lasan, ostaje u tvrtci kao član uprave.

Lokas je iskusni poslovni čovjek koji je prije dolaska u Meteor Grupu i Badel 1862, pet mjeseci bio direktor controlinga Grupe Hrana u Agrokoru, a prije toga je godinu i tri mjeseca proveo na čelu poznate prehrambene tvrtka ‘Zvijezda’. Porijeklom je iz Rasline i sad se vraća u svoj rodni kraj uz koji ga i danas veže funkcija potpredsjednika Sportsko-rekreativnog društva Raslina i predsjednika Mihovila, prvog kluba za daljinsko plivanje u Šibensko–kninskoj županiji. Jedan je od organizatora poznatog Raslinskog maratona, a kako će plivati u poslovnim vodama i novom izazovu na čelu Vinoplod Vinarije Šibenik, jedne od rijetkih šibenskih tvrtki koja je opstala i traje već 60 godina, otkriva u razgovoru za Šibenski portal.

Hoćete li se u upravljanju šibenskom Vinarijom voditi onom krilaticom ‘malo rodi i ne daje puno, al’ šta dade triput više vridi’, odnosno hoće li Vinoplod  nastaviti uvećavati svoju i vrijednost sirovina koje prerađuje?

Vinoplod Vinarija je kompanija koja ima tradiciju dugu 60 godina te prepoznatljive i kvalitetne proizvode u svom portfelju, ali se zbog poteškoća u poslovanja zadnjih nekoliko godina suočila s ozbiljnim financijskim problemima. Cilj je, uz Badel 1862 kao većinskog vlasnika, ponovno osnažiti tržišnu prisutnost i dodatno unaprijediti kvalitetu Vinoplodovih proizvoda. Uz neizostavnu Travaricu, sigurno će se raditi i na jačanju prisutnosti te daljnjem rastu i kvalitete regionalnih vinskih sorti poput Babića i Debita.

Razmišlja li se o ukidanju manje profitabilnih brendova Vinoploda Vinarije Šibenik, posebno u svjetlu preuzimanja dijela proizvodnog programa Dalmacijavina?

Napravljena je određena optimizacija asortimana kako bi se prodaja i proizvodnja mogle fokusirati na profitabilnije proizvode, ali se prvenstveno radilo o prestanku proizvodnje manje prodavanih artikala. Svi najznačajniji brandovi Vinoploda poput Travarice, Komovice, Babića, Debita, Jure i desertnog vina Jakov, ostaju u ponudi i kao što je već rečeno radit ćemo na njihovom daljnjem jačanju i boljem tržišnom pozicioniranju.

Što konkretno, za poznatu i nagrađivanu šibensku Travaricu, znači preuzimanje proizvodnje Travarice Dalmacijavina?

Šibenska Travarica je najprodavanija travarica u Hrvatskoj i jedan od najprodavanijih artikala općenito u kategoriji jakih alkoholnih pića. Takav status planiramo, ulaganjem u prodaju i marketing, dodatno osnažiti. Među brandovima Dalmacijavina najjači su Pelinkovac, Liker Dioklecijan, Vodka, Gin, Orahovac i Vechhia brandy dok Travarica nema značajniji tržišni udjel, što je i logično, na veliku dominaciju šibenske Travarice na hrvatskom tržištu. Proizvodi Dalmacijavina se izvrsno uklapaju u asortiman proizvoda Vinoploda, nema kanibalizacije proizvoda, već se izvrsno nadopunjuju. Važno je da se proizvodnja brandova Dalmacijavina vraća u Hrvatsku i osigurat će bolju iskorištenost proizvodnih kapaciteta Vinoploda.

Planirate li ulaganja u novu opremu i nova zapošljavanja?

Trenutno je planirana prvenstveno financijska stabilizacija poslovanja i korištenje sinergija s Badelom 1862 u proizvodnji, prodaji, marketingu i logistici. Jedan od primjera tih sinergija je upravo proizvodnja proizvoda Dalmacijavina u šibenskom pogonu. Fokus je na jačanje prodaje i marketinga kako bi s postojećim asortimanom ostvarili što bolju prepoznatljivost i tržišnu prisutnost. Iz objektivnih razloga u promociju se zadnjih godina nedovoljno ulagalo i to sada mijenjamo.

Badel najavljuje snažniji istup na inozemna tržišta. Koja bi tržišta najrealnije bila zanimljiva za proizvode Vinoplod Vinarije Šibenik?

Svakako su interesantna tržišta regije na kojim je Vinoplod zadnjih godina bio skromno zastupljen zbog poslovnih poteškoća u kojima se našao, a gdje su proizvodi poput Travarice, Babića i desertnog vina, po starom nazivu prošeka, i dalje poznati među potrošačima. Uz navedena tržišta svakako su interesantna i potentna tržišta zemalja Zapadne Europe. Ključni artikli koji imaju odličan izvozni potencijal su Travarica, Lozovača odnosno Komovica, Babić i desertno vino Jakov.

Srednju Tehničku školu Krešimir Lokas je završio u Šibeniku, a diplomirao je na Zagrebačkoj školi ekonomije i managmenta. U braku je osam godina i otac je dvojice sinova.

Komentiraj

komentara
Komentari objavljeni pod određenim korisničkim imenom nisu stav uredništva ili izdavača, pa ne snosimo nikakvu odgovornost za štetu trećoj osobi.