Velika ulaganja Hrvatskih cesta u Šibeniku

Manje kritično na magistrali: U Ražinama prvi turbo rotor, a semafori do proljeća u Njivicama

Hrvatske ceste krenule su u realizaciju projekta čvora Mandalina kojim će biti uklonjena još jedna kritična točka na Jadranskoj magistrali u Šibeniku. Riječ je o projektu rekonstrukcije križanja s Ulicom Velimira Škorpika, odnosno izgradnji čvora u dvije razine s kružnim turbo rotorom, prvim takvim na šibenskom području.

Za novi čvor Mandalina Hrvatske ceste su početkom studenoga prošle godine odabrale projektante i ugovorile posao vrijedan 1,2 milijuna kuna.

– Za rekonstrukciju raskrižja Državne ceste broj 8 i Ulice Velimira Škorpika u Šibeniku, odnosno novi čvor Mandalina ugovorena je izrada cjelokupne projektne dokumentacije s upravnim postupcima na ishođenju lokacijske i građevinske dozvole. Ugovor je potpisan sa zajednicom ponuditelja tvrtki Mobilita evolva iz Zagreba, Geoprojekt iz Splita i Radionica mostova iz Zagreba s rokom završetka od 18 mjeseci. U tijeku je izrada projektne dokumentacije za ishođenje lokacijske dozvole – potvrdila nam je Irena Mudronja, ravnateljica tehničke ispostave Hrvatskih cesta u Šibeniku.

Hrvatske ceste izradile su i Elaborat zaštite okoliša za ocjenu o potrebi procjene utjecaja na okoliš. Taj elaborat obuhvatio je sva tri velika projekta duž Jadranske magistrale u Šibeniku, odnosno izgradnju dvostrukog rotora u Njivicama, rekonstrukciju križanja u Rokićima i novi čvor Mandalina.

– Na temelju tog elaborata i Prostorno-prometne građevinske studije cestovne mreže državnog značenja na širem području grada Šibenika potrebno je planirati trasu ceste u dvije faze. Prvom fazom, koja je predmet ugovorene izrade projektne dokumentacije, predviđena je izgradnja kružnog turbo rotora na razini terena, izgradnja desnog, zapadnog, kolnika Jadranske magistrale s objektom preko kružnog raskrižja te izgradnja priključnih rampi državne ceste na kružno raskrižje – pojašnjava Mudronja.

U drugoj fazi radova predviđena je naknadna izgradnja lijevog, istočnog, kolnika magistrale s objektom preko kružnog raskrižja te rekonstrukciju priključka istočnih rampi čvora na novoizgrađeni kolnik. Riječ je planu Hrvatskih cesta da, u trenutku kada se za to ukaže potreba, Jadranska magistrala oko Šibenika postane četverotračna cesta. Za tu novu modernizaciju i čvor Meterize te budući čvorovi Rokići i Mandalina dimenzionirani su za četiri trake magistrale.

Paralelno s projektiranjem čvora Mandalina u Hrvatskim cestama pripremaju i privremenu semaforizaciju postojećeg križanja u Njivicama što će uvelike ubrzati protočnost prometa iz Njivica prema Vodicama i učiniti to križanje sigurnijim do izgradnje dvostrukog rotora.

– Za privremenu semaforizaciju na Jadranskoj magistrali u Njivicama projekt je spreman i imamo sporazum s Gradom Šibenikom. Upravo je u tijeku postupak odabira izvođača za semaforizaciju raskrižja, te se očekuje da bi sami radovi mogli biti izvedeni tijekom proljeća ove godine – dodaje Mudronja.

Pravila vožnje u turbo rotoru
Turbo rotor projektiran je kao dvotračno raskrižje sa spiralnim tokom kružnog kolnika, a vozni trakovi unutar kružnog toka međusobno su odvojeni uzdignutim razdjelnim elementima koji sprječavaju promjenu voznog traka na mjestu gdje to nije dopušteno. Kod prometovanja takvim kružnim tokovima potrebno je da vozači prije nego uđu u rotor pravovremeno donesu odluku o željenom smjeru kretanja, te da prije ulaska u raskrižje zauzmu prometnu traku koja je namijenjena za vođenje prometa u željenom smjeru. U pogledu prometovanja kroz turbo rotor važe ista prometa pravila kao i ustalim vrstama raskrižja, gdje se prometom upravlja postavljenom prometnom signalizacijom. Prednost prolaska definirana je postavljenom prometnom signalizacijom i oznakama na kolniku.

Komentiraj

komentara
Komentari objavljeni pod određenim korisničkim imenom nisu stav uredništva ili izdavača, pa ne snosimo nikakvu odgovornost za štetu trećoj osobi.