Turistička flota seli u Mandalinu

Nova vizura Mandaline: U Vrnaži počeli radovi zadnje faze, a danas stiže i 7,5-tonska dizalica



Foto: Bruno Bašić
Foto: Bruno Bašić

Dok se privode kraju radovi na trećoj fazi uređenja komunalne luke Vrnaža u Šibeniku, Lučka uprava Šibensko-kninske županije ugovorila je s tvrtkom Sagena, koja se jedina javila na natječaj, izgradnju četvrte faze. To je ujedno i zadnja faza izgradnje uređene komunalne luke kojom je i cijela Mandalina dobila atraktivnu urbanu vizuru.

– Jučer su počeli radovi na uređenju obale od lukobrana na strani poluotoka Mandalina do postojeće rampe. Planirani rok završetka radova je 10 mjeseci, a riječ je o izgradnji 230 metara nove obale. Ta četvrta faza uređenja Vrnaže vrijedna je 13.5 milijuna kuna s PDV-om – kaže Željko Dulibić, ravnatelj Županijske lučke uprave.

Foto: Bruno Bašić

Za taj dio rive s novim vezovima Županijska lučka uprava ima plan po kojem će iz njihovog prostora u uvali sveti Petar iza Remonta, gdje su danas na vezu ribarski i turistički brodovi, preseliti turističku flotu.

– Uz novu rivu u Vrnaži bit će postavljeni veći blokovi i tako bi osigurali sigurne vezove za turističku flotu i još jedan dio komunalnih vezova, a sveti petar bi ostao vez isključivo za ribarsku flotu. Mimo projekta plan nam je postaviti i još jedan valobran na lokaciji kod sadašnje rampe čime bi dodatno zaštitili i taj dio vezova, ali i cijelu uvalu. Projekt još nije izrađen, struka će reći koliki valobran trebamo, ali mislim da to neće biti veliki valobran, nego otprilike 50 do najviše 70 metara dug – najavljuje Dulibić.

Foto: Bruno Bašić

Što se tiče središnjeg dijela projekta Vrnaža, odnosno izgradnje platoa sa servisnim sadržajima, suhim vezom i parkiralištem i ti su radovi blizu kraja.

– Treća faza malo kasni, uglavnom iz razloga što po temperaturama od oko 30 Celzijevih stupnjeva nije uputno raditi betonske radove velikih ploha, tako da smo odradili sva asfaltiranja, a kasnije i betoniranja. Danas popodne stiže nam dizalica nosivosti 7,5 tona i nju ćemo odmah montirati. Problem je što u postupku javne nabave nismo dobili ni jednu ponudu za hidraulično vozilo kojim bi se izvučeni brodovi prevozili do suhog doka, a bez toga ni dizalicu ne možemo staviti u funkciju – kaže Dulibić i dodaje kako sam hangar za popravke brodova nije sastavni dio građevinskog projekta jer je riječ o montažnoj nadstrešnici koja će naknadno biti postavljena.

U Vrnažu uskoro stiže i kontejnerska zgrada za smještaj lučkih redara i dizaličara, koja je naručena od tvrtke Jedinstvo iz Krapine.

– Komunalna luka bit će stalno čuvani prostor tako da nam je bio potreban takav objekt za redare i radnike. Objekt je površine 30 četvornih metara, a uz njega će biti i ndstrešnica od oko 50 kvadrata za hidraulično vozilo i viličar. Taj objek postavit ćemo na dijelu uvale kod postojećeg kafića. Bit će postavljena i elektronička recepcija jer će svaki korisnik Vrnaže imati karticu s kojom će ulaziti na prostor komunalne luke, a uz cestu će biti postavljena i nova mrežasta ograda. Sve bi to trebalo biti gotovo do kraja godine s tim da će dizalica, koja danas stiže, u funkciji biti čim nabavimo i neophodno hidraulično vozilo – pojašnjava Dulibić.

Foto: Bruno Bašić

Dulibić ističe kako je uređenjem Vrnaže Županijska lučka uprava osigurala i siguran vez plovilima Lučke kapetanije i Pomorske policije, koji su do sada bili na vezu u marini D-Marin Mandalina.

– Cijeli projekt bio bi nemoguć bez Ministartva mora, prometa i infrastrukture koje je Vrnažu sufinanciralo sa 60 do 70 posto sredstva, a ostatak su osigurali Županijska lučka uprava i Grad Šibenik – dodaje Dulibić govoreći o projektu vrijednom 50 milijuna kuna kojim je osigurano oko 700 novih, sigurnih i potpuno opremljenih vezova za potrebe stanovnika Šibenika.

Foto: Bruno Bašić

Komentiraj

komentara
Komentari objavljeni pod određenim korisničkim imenom nisu stav uredništva ili izdavača, pa ne snosimo nikakvu odgovornost za štetu trećoj osobi.