Puno se buke diglo oko tegljenja topovnjača u šibenskoj luci. Evo što je bilo s Petrom Krešimirom i Dmitrom Zvonimirom

Redovni remont topova zapravo je razlog što su dvije raketne topovnjače, Kralj Petar Krešimir IV. i Dmitar Zvonimir, nedavno dotegljene u Šibenik, odnosno u šibenski NCP, doznaje Šibenski portal iz dobro obaviještenog izvora.

Šibenski remont ima specijaliziranu radionicu za remont topova, a topovnjače su tegljene u Šibenskom kanalu radi sigurnosti plovidbe. Teglio ih je desantni brod Cetina jer topovnjače porinute 1991. i 2001. godine čekaju zamjenu motora. Prema planu Oružanih snaga u planu je remotorizacija topovnjače zbog toga što su ugrađeni ruski motori inkompatibilni s NATO standardima, kako zbog malog radnog ciklusa, tako i zbog specijalnog pogonskog goriva.

Inače, brodovi imaju tri pogonska motora, ali im je trenutačno u funkciji samo jedan, stoga je odlučeno da budu u teglju u uskom Šibenskom kanalu i zaljevu, dok su od Splita do Šibenika bili pogonjeni vlastitim motorom, objasnio nam je sugovoernik.

Raketne topovnjače Kralj Petar Krešimir IV. i Dmitar Zvonimir, uz još tri broda iz iste klase, čine glavnu borbenu osnovu Hrvatske ratne mornarice. Topovnjača, a u bivšoj državi raketni čamac, je ustvari hrvatski naziv za brod klase korveta, odnosno za mali, pokretljivi i lako naoružani ratni brod koji se koristi za obranu obale.

Topovnjače su duge oko 50 metara, a primarno oružje su im protubrodski projektili, odnosno rakete kojih na brodu ima osam. Domet raketa je 90 kilometara čime se može pokriti hrvatsko teritorijalno more i obalni pojas. Na pramcu je smješten top od 57 milimetara, a cilj mu je uništavanje ciljeva u zraku, iako može gađati i ciljeve na kopnu. Na krmi je smješten top od 30 milimetara, a brod plovi najvećom brzinom od 36 čvorova.

Komentiraj

komentara
Komentari objavljeni pod određenim korisničkim imenom nisu stav uredništva ili izdavača, pa ne snosimo nikakvu odgovornost za štetu trećoj osobi.