Dubrovnik se naplatom bori protiv kolapsa

Spašava nas sveti Ante: Šibenik zbog prirodne ‘brane’ ne planira uvođenje turističkih pristojbi kruzerima

Grad Šibenik zasad ne planira uvođenje turističkih pristojba za kruzere, kao što je to slučaj u Dubrovniku koji će od 2021. godine boravak ‘plovećih gradova’ naplaćivati od dvije pa sve do 40 tisuća kuna po brodu, ovisno o kapacitetu putnika, doznajemo od gradonačelnika Željka Burića.

Naime, na inicijativu Grada Dubrovnika, Ministarstvo turizma je kod izmjena Zakona o turističkoj pristojbi uvelo naplatu turističke pristojbe putnicima na kružnim putovanjima. Sada o njenom uvođenju odlučuju jedinice lokalne samouprave.

– Prije nekoliko mjeseci imali smo s gradskom upravom sastanak na tu temu, ali nikakva odluka nije donesena – kazala nam je Gordana Mrčela, službenica za informiranje u Lučkoj upravi Šibenik.

Gradonačelnik Burić potvrdio nam je kako se o toj temi uvelike raspravljalo, ali smatra kako je Šibenik, zbog svog prirodnog položaja, ‘obranjen’ od turističke navale s kakvom se nosi Dubrovnik te stoga nema potrebe za uvođenjem takve vrste turističke pristojbe.

– Naš prirodni smještaj je naša ‘brana’ protiv maksimalne komercijalizacije koju kruzeri rade. Šibenik jednostavno ne može doći u poziciju da ima toliku navalu kruzera. Generalno, kruzeri postaju sve veći problem, jer to je sustav s puno ljudi i tu treba biti oprezan. Cilj pristojbe je ograničavanje broja putnika koje kruzeri dovode, a njih je sve više i to je ono s čim se naš turizam sada suočava. Nakon velike zarade u kratkom roku, sada se suočavamo s problemom kolapsa infrastrukture sredine u kojoj su se putnici iskrcali, ali i ostalim negativnim stavkama koje takvi sustavi nose sa sobom, i zato se uvode pristojbe – navodi Burić.

Od početka godine Lučka uprava Šibenik zabilježila je 82 dolaska i 16 tisuća putnika na kruzerima, a do kraja godine u Krešimirov grad uplovit će još njih 23 sa šest tisuća putnika.

– Lučka uprava Šibenik kruzerima naplaćuje pristojbe za upotrebu obale i to u odnosu na bruto tonažu broda te na broj putnika koji se nalaze na brodu. Pristojbe su niže u zimskom razdoblju, kad brodovi imaju popust od 30 posto. U ljetnom razdoblju, od 1. srpnja do 31. kolovoza, pristojbe su više za 15 posto, a postoje i popusti na broj dolazaka, niže pristojbe za brod koji koristi sidrište i tako dalje – govori Mrčela.

Ipak, gradonačelnik Burić najavljuje novi sastanak s Lučkom upravom jer, kako kaže, treba pronaći balans između održivosti Lučke uprave i kruzing turizma, ali i kapaciteta grada s obzirom na njegovu infrastrukturu.

– Šibenik na svu sreću ima prirodnu zaštitu jer kroz naš kanal svetog Ante ne može uploviti veliki kruzer, stoga smatram kako nama uvođenje takve pristojbe nije potrebno – zaključio je Burić.

Zato će Dubrovnik, čije je Gradsko vijeće potvrdilo odluku o uvođenju turističkih pristojbi za kruzere, od početka 2021. godine početi naplaćivati njihov boravak u gradu, a sredstva će, najavili su iz Grada Dubrovnika, biti namijenjena poboljšanju gradske komunalne infrastrukture. Obrambeni je to potez Dubrovnika koji se teško nosi sa sve većim brojem kruzera u luci i putnika u gradu. Procjene govore da će na taj način u gradskoj blagajni završiti više od 10 milijuna kuna.

Komentiraj

komentara
Komentari objavljeni pod određenim korisničkim imenom nisu stav uredništva ili izdavača, pa ne snosimo nikakvu odgovornost za štetu trećoj osobi.