Turistički start nikad bolji: Od početka godine u Šibeniku više od stotinu grupa s Dalekog istoka

Uskrsni blagdani, dvadesetak dana kasnije nego lani, u Šibenik su privukli više od dvije tisuće gostiju, ne računajući nekoliko stotina turista u samostalnim turističkim zajednicama, Grebaštice, Brodarice-Krapnja i Zlarina. Taj podatak neusporediv je s lanjskim Uskrsom kada je na samom početku travnja u Šibeniku bilo oko 600 gostiju.

– Kasniji datum Uskrsa sigurno je pogodovao rastu broja gostiju, ali ove godine postoji i problem što je Praznik rad relativno blizu i puno je ljudi koji se u takvoj kombinaciji odlučuju ili-ili, pogotovo Slovenci koji tradicionalno slave 1. svibnja i očekujemo ih u većem broju – kaže Dino Karađole, direktor ureda Turističke zajednice grada Šibenika zadovoljan odličnim rezultatima Uskrsa po kojima bi i cijela sezona trebala biti dobra.

Od početka godine do danas broj turističkih noćenja u Šibeniku je na lanjskoj razini s tim što ove godine nije bilo velikog broja noćenja radnika na obnovi hotela u Solarisu.

– To znači da realno imamo rast broja noćenja, a u broju dolazaka čak 22 posto više gostiju nego lani u istom razdoblju. Samo tijekom travnja do jučer smo imali 13.374 gosta, među kojima je domaćih bilo 8.400, najviše zahvaljujući Solarisu i Konvencijskom centru s nikad većim brojem kongresa i seminara kojih će biti još do sredine srpnja, a pogotovo u podsezoni. Broj turista veći je u dosadašnjem dijelu travnja za 38 posto nego lani, a ostvareno je i 34 posto više noćenja – govori Karađole.

Većina travanjskih gostiju, oko deset tisuća, boravila je u šibenskim hotelima koji već sada svi rade, a manji broj u privatnom smještaju i u kampovima. Ulaskom u sezonu i ta će se struktura popunjenosti turističkih kapaciteta mijenjati u korist kampova i privatnog smještaja.

– Zanimljivo je da je od početka godine u Šibenik došlo više od stotinu turističkih grupa s Dalekog istoka, od Kine, Tajvana, Koreje, čaki i Tajlanda i Hong Konga. Svi su oni na velikim turama po Europi, ali kako je Šibenik dobio male hotele adekvatne za manje grupe, tako se sve više tih grupa zadržava na našem području. Smješteni su od hotela Panorama, Vrata Krke do Bellevuea i Jadrana, a i Solaris ugošćuje puno grupa jer je sad počeo raditi s Kinezima. Brojke s tih tržišta su još relativno male, ali je zato očit višestruki rast. Tajlanđana je duplo više nego lani, s Tajvana je lani bilo 365 ljudi, a ove godine  tisuću i 200. Broj Kineza rastao je oko 90 posto i to su tržišta u ekspanziji, a mi smo im zanimljivi zbog UNESCO spomenika, povijesne i prirodne baštine. Za nas je dobro što dalekoistočni gosti nisu vezani za odmorišni turizam i što putuju tijekom cijele godine – zaključuje Karađole potvrđujući dobre rezultate reklamnih kampanja provedenih u Kini i općenito na Dalekom istoku.

Iz svih podataka razvidno je da se struktura gostiju koji dolaze u Šibenik mijenja i da se Šibenik otvara sve kvalitetnijim tržištima pa tako raste i broj Amerikanaca, Engleza, Kanađana i Australaca.

– Razvojem Šibenika kao kvalitetne destinacije struktura gostiju se na očigled mijenja, boravak se skraćuje jer je u cijelom svijetu takav trend putovanja. Odmorišne destinacije su u nekim egzotičnijim zemljama, a u našim krajevima gosti sada traže povijesno-kulturnu baštinu, manifestacije i gastro događanja. Sva mjesta oko Šibenika, koja su isključivo odmorišna imaju jednu drugačiju strukturu gostiju, onih s istoka, primjerice iz Poljske, Češke, pa i dijela Nijemaca orjentiranih privatnom smještaju. Niša interesa tih gostiju sasvim je drugačija od ovih gostiju s drugih tržišta koji se kratko zadržavaju, ali dolaze isključivo zbog povijesnih znamenitosti i manifestacija. Sad im je već zanimljiva i gastro scena u Šibeniku – komentira prvi čovjek šibenskog turizma.

Od početka godine prosječno trajanje boravka gostiju u Šibeniku je nešto više od dva dana, u hotelima jedan do dva dana, a kod privatnih iznajmljivača čak i iznad tri dana. Ulaskom u sezonu, odmorišni gosti taj će prosjek podignuti na otprilike pet dana.

Komentiraj

komentara
Komentari objavljeni pod određenim korisničkim imenom nisu stav uredništva ili izdavača, pa ne snosimo nikakvu odgovornost za štetu trećoj osobi.