Za DA dizalici u Docu, Burić dobio skupu dotu: Željko Dulibić prepušta mu projekt Dolac

Lučka uprava Šibensko-kninske županije prepustit će projekt proširenja i uređenja obalnog pojasa Dolac Gradu Šibeniku, odlučeno je nakon što je gradonačelnik Šibenika Željko Burić popustio pritisku dijela Dolačana i obećao učiniti sve što je potrebno da dizalica i mali škver ostanu u Docu. Naime, u Županiji i Županijskoj lučkoj upravi mišljenja su da djelatnost koju dizalica privlači u Dolac nije primjerena tom prostoru i zahtijevala bi rubno ograđivanje prostora škvera panelima te presijeca planirano uređenje šetnice i cijele obalne linije od gata Vrulje do Doca.

– Idejni projekt za Dolac napravili smo prije šest godina i njime smo pokušali riješiti probleme plavljenja u Docu, probleme oborinskih voda koje vlaže kuće i kolektor koji je trenutačno brana otjecanju oborinskih voda. Zatim smo htjeli riješiti niveletu same obale koja je pala 90 centimetara i mandroč praktički više ne postoji jer on je gotovo potopljen. To je rješenje u svom obuhvatu predviđalo rješenje svih tih problema predviđajući posebnu cijev za kompresorsko izbacivanje mora koje bi se probilo u nasip ili oborinskih voda. Takvo rješenje se pokazalo idealnim i najboljim i ono je javno prezentirano prije šest godina i na njega nitko nije imao nikakvu primjedbu – počinje priču o projektu Doca Željko Dulibić, ravnatelj Županijske lučke uprave.

spica-dolac-brodovi-201016-1

Zašto je dizalica u idejnom projektu Doca?

Posebno naglašava i kako je u tada izrađenom idejnom projektu ucrtano postojeće stanje s dizalicom za brodove jer u to vrijeme još nije bilo projekta komunalne luke Vrnaža pa je ta dizalica bila jedina u akvatoriju šibenske luke.

– Projekt Vrnaže izrađen je tek kasnije i nismo znali kada bi mogao biti završen jer je bio vrijedan preko 50 milijuna kuna. Izuzetnim naporima Županije i Županijske lučke uprave, nešto manje Grada u financijskom smislu, ali uz veliku pomoć Ministarstva došli smo ove godine u realizaciju zadnje faze tog projekta kojim ćemo dobiti oko 700 komunalnih vezova isključivo za potrebe građana Šibenika. Dakle ni tu nismo išli za zaradom od nautičkog turizma koji je najveći izvor prihoda iz kojeg i financiramo svoje postojanje jer nismo buđetska ustanova, nego sve financiramo sami – napominje Dulibić.

Projekt Doca pokrenut je nakon nekoliko godina mirovanja do kojeg je došlo zbog, kaže Dulibić, neslaganja oko utvrđivanja granice pomorskog dobra.

Butković

– Konačno smo na sastanku 2. studenoga prošle godine, župan, gradonačelnik i Županijska lučka uprava, odlučili to prelomiti. Lani smo u Dolac doveli ministra i državnu tajnicu da na neki način lobiramo i oni su nam obećali pomoći. Na sastanku u studenome su i Burić i Pauk podržali da se projekt provede bez dizalice i djelatnosti vezane uz nju jer će u Vrnaži biti omogućeno da se te djelatnosti na svim brodicama Šibenika obave tamo. Djelatnost podizanja brodica u Vrnaži će obavljati ŽLU, odnosno njezini zaposlenici, po struci dizaličari – prepričava dogovor Dulibić dodajući da je u tom trenutku napušten koncept dizalice u Docu koja je postavljena u vrijeme Mediteranskih igara.

– Priča se malo previše o nekoj tradiciji Doca, međutim ja ne mogu baš prihvatiti da o toj tradiciji Doca netko zna više od mene jer praktički sam rođen u dolačkim mandročima i jedini interes nam je bio napraviti nove kamene mandroče, koji zbog potrebe tehničke realizacije projekta moraju biti malo izmaknuti. Razgovarali smo i s konzervatorima koji nisu imali nikakve primjedbe jer se prepoznatljiva  vizura Doca zadržava – kaže Dulibić.

dolac zeljko dulibic i maja markovcic kostelac jadranka frzop 200617 2

Politiku ŽLU ne vodim ni preko medija, niti preko društvenih mreža

Lobiranjem u Zagrebu ŽLU je dobila podršku za taj projekt i upravo je u tijeku natječaj za dodjelu sredstava na koji ŽLU šalje prijave za Prvić Šepurinu, zadnju fazu Vrnaže, izgradnju velikog lukobranskog gata od 100 metara u luci u Bilicama i za Dolac.

– Politiku Županijske lučke uprave ne vodim ni preko medija, niti preko društvenih mreža i mislio sam da je sve riješeno i dogovoreno, međutim gradonačelnik Šibenika je svojim izjavama u medijima, bez prethodnog sastanka ili barem telefonskog razgovora sa županom i ŽLU, objavio ono što je objavio i mi to u potpunosti poštujemo. Županijska lučka uprava ne ide ni u jedan projekt bez suglasnosti lokalne uprave jer taj prostor nije naš. Mi možemo izraditi samo idejni projekt i to smo napravili, a nakon toga se mora tražiti promjenu planskih dokumenata, što smo također napravili i u tim izmjenama, sukladno dogovoru, nismo tražili dizalicu. Samo smo tražili da se u postojećem planu izbace pontoni s kamenih mandroča za koje mi nije jasno kako su uopće prošli u planu 2007. godine i kako su to konzervatori tada prihvatili. Izbacili smo čak i ponton za privez jahti u tranzitu, želeći isključivo komunalnu luku za brodice građana – pojašnjava Dulibić.

Izmjene detaljnog plana uređenja luke Pekovac trebale su se u siječnju naći na javnoj raspravi, no sada bi se u njima trebala pojaviti i dizalica koju je gradonačelnik obećao Dolačanima.

željko burić dolac

Grad s projektom može ići u dva smjera – sportska ili komunalna luka

– Obavili smo razgovor u Županiji i zaključili da u ovom trenutku zbog izmjena prostornog plana, zbog problema koji i dalje postoje vezano uz pomorsko dobro, ŽLU neće biti nositelj projekta. Projekt dajemo Gradu Šibeniku i pomoći ćemo u daljnjem razvoju projekta. Grad Šibenik sada može ići u dva smjera. Može ići na planiranje brodogradilišta sa svim djelatnostima koje su se do sada tamo obavljale, a nama je to neprihvatljivo i dolazi u pitanje financijska pomoć u tom projektu. Mi smo procijenili da to nije dobar put, međutim spremni smo Grad u tome slijediti i ako bi to na kraju bila komunalna luka po odluci Grada koja bi imala bilo kakve sadržaje koje Grad napravi, mi smo spremni tom lukom sutra upravljati. Takvih primjera ima i nismo mi na svom području jedini investitor. U Rogoznici je napravljeno 100 metara rive koja je nama predana na upravljanje – tumači Dulibić.

Prebacivanje projekta, vrijednog oko 15 milijuna kuna, sa ŽLU na Grad Šibenik, tvrdi Dulibić, neće dovesti u pitanje financiranje projekta Dolac od strane Ministarstva jer je sve u rukama Grada koji radi prostorne planove, a u Ministarstvu će ŽLU zajedno s Gradom lobirati da se financijski pomogne, samo ne više kroz natječaje koji su namijenjeni lučkim upravama već u nekom drugom obliku.

– U Županiji smo održali sastanak i spremni smo biti sufinancijeri izgradnje, ako će to biti komunalna luka, jer to možemo, ako ćemo mi sutra biti titulari. U toj situaciji je i Županija spremna sufinancirati projekt Doca. Grad sada mora tražiti po kojoj osnovi može dobiti sufinanciranje od strane Ministarstva. Gradu prepuštamo da taj prostor uredi prema svojim namjerama, a gradonačelnik se očito odredio i neka sada to vodi kao priču i investiciju Grada. Na njima je sada da osiguraju izvore financiranja – poručio je Dulibić.

pekovac6

Rok završetka još može biti kraj 2020. godine

U samom projektu, nakon obavljenih geomehaničkih ispitivanja, ovih dana očekuje se izrada elaborata kako bi projektant mogao odrediti tehnički način realizacije, odnosno korištenje pilota za mekše, dublje tlo ili obalnog zida za pliću, čvrstu podlogu.

– Grad će od nas dobiti sve što je do sada izrađeno i odluče li se na komunalnu luku izgrađenu u skladu sa svim zakonskim odredbama mi smo im partner, a odluče li ići u smjer sportske luke jedini koji mogu investirati su članovi sportskog društva koje će dobiti koncesiju i Grad Šibenik – zaključuje Dulibić dodajući da se, bez obzira na aktualne političke odluke, projekt Doca može realizirati do kraja 2020. godine.

plima dolac

Komentiraj

komentara
Komentari objavljeni pod određenim korisničkim imenom nisu stav uredništva ili izdavača, pa ne snosimo nikakvu odgovornost za štetu trećoj osobi.