Završen projekt RetaiLink: Šibenska jezgra bit će mjesto ugodne kupovine

Današnjim danom završava projekt RetaiLink u kojem je, uz Šibenik, od 2015. godine okupljeno još devet europskih gradova. Cilj okupljanja u RetaiLink mrežu bio je nadahnuti jedni druge u izradi inovativnih akcijskih planova za povećanje konkurentnosti malih i nezavisnih maloprodajnih tvrtki te povratak kupaca u gradske jezgre. Na projektu su sudjelovali gradovi Igualada (ESP), Basingstoke (GB), Fermo (IT), Hengelo (NL), Hoogeveen (NL), Romans (FR), Peczs (HU), Bistrita (ROM), Liberec (CZ).

Tijekom listopada 2015. godine stručnjaci i projektni partneri posjetili su Šibenik. U sklopu radionica održan je sastanak trgovaca stare gradske jezgre i predstavnika Grada Šibenika na kojem je promoviran i uspostavljen participativni pristup, kao i ideja udruživanja trgovaca stare gradske jezgre u lokalnu akcijsku grupu, s ciljem povezivanja i jasnog definiranja njihovih potreba u svrhu bolje komunikacije s Gradom Šibenikom i izrade alata kojima bi usporili ili preokrenuli trendove.

U suradnji s Veleučilištem u Šibeniku u razdoblju svibanj – lipanj 2017. godine provedeno je ‘Istraživanje o maloprodaji u staroj gradskoj jezgri’. Istraživanje je pokazalo da najveći broj ispitanika staru gradsku jezgru posjećuju nekoliko puta tjedno, prvenstveno zbog šetnje, ugostiteljskih usluga ili druženja s prijateljima. Do nje najčešće dođu pješice ili osobnim automobilom. Kupovina kao motiv dolaska je nisko rangirana (9. mjesto), a čak četvrtina ispitanika pri posjetu staroj gradskoj jezgri ne kupi ništa. Više manifestacija bi više od pola ispitanika motiviralo na češći posjet staroj gradskoj jezgri.

Integrirani akcijski plan usmjeren na jačanje trgovačke funkcije stare gradske jezgre predstavljen je u ožujku ove godine. Akcijski plan je nastao kao rezultat niza sastanaka i konzultacija s velikim brojem dionika u staroj gradskoj jezgri, lokalnim vlastima i lokalnom akcijskom grupom kao i razmjene iskustava s partnerima tijekom projekta. Cilj je učiniti staru gradsku jezgru Šibenika poželjnim mjestom za poslovanje, kupnju i provođenje slobodnog vremena stanovnika i posjetitelja Šibenika kroz različite aktivnosti usmjerene na edukaciju i jačanje konkurentnosti trgovaca, marketinškim kampanjama za povećanje vidljivosti ponude i promocijom kupovine, a u suradnji lokalne akcijske grupe s gradskom upravom i gradskim tvrtkama.

Krajem ožujka organizirana je kampanja ‘Idemo do grada’ s ciljem privlačenja potrošača u gradsku jezgru. U sklopu kampanje pokrenuta je internetska stranica www.idemodograda.com te istoimena Facebook stranica. Internetska stranica u formi tražilice služi kao svojevrsna početna info točka za upoznavanje i promociju ponude stare gradske jezgre.

Iz Grada Šibenika zahvaljuju svima koji su sudjelovali i podupirali ovaj projekt, posebno Društvu arhitekata Šibenik i predsjedniku Lokalne akcijske grupe Kristijanu Domdjoniu.

– Iako projekt danas formalno završava, mi s njim tek započinjemo. Pozivamo predstavnike lokalne akcijske grupe na nastavak suradnje u provedbi zajedničkog akcijskog plana kako bi potaknuli i druge zainteresirane da svojim idejama i angažmanom daju dodatnu kvalitetu cijelom projektu. Samo zajedničkim naporima možemo pokrenuti promjene koje želimo, poručuju iz gradske uprave.

Idemodograda

Komentiraj

komentara
Komentari objavljeni pod određenim korisničkim imenom nisu stav uredništva ili izdavača, pa ne snosimo nikakvu odgovornost za štetu trećoj osobi.