Više

    Uspjeh vodičkog turizma nikako nije slučajan ili stihijski

     

    Održana je godišnja Skupština Turističke zajednice grada Vodica na kojoj su podnesena sva izvješća o radu; direktorice turističkog ureda Anite Franin Pečarice i Turističkog vijeća, financijsko izvješće za 2013. godinu te Izvješće nadzornog odbora i sva su jednoglasno prihvaćena.

    Po svim pokazateljima i statističkim brojkama 2013. bila je još jedna vrlo uspješna turistička godina za Vodice. Nastavljen je rast dolazaka i noćenja te je u protekloj godini ostvareno 4% dolazaka i 3% noćenja više nego u prethodnoj godini. Prekoračena je čarobna brojka od milijun noćenja i uprihodovano 4,2 milijuna kuna.

    Ponovno je Vodice posjetilo više stranih nego domaćih gostiju. Međutim, veseli činjenica da je prošle sezone u Vodicama ipak uživalo više domaćih gostiju nego godinu prije. Zabilježeni su porasti od 13% u dolascima, odnosno 8% u noćenjima Hrvata. Povećanje je vidljivo i u dolascima Poljaka, Slovenaca, Austrijanaca, Šveđana, Mađara, Talijana i Norvežana, dok su i dalje najbrojniji njemački turisti. Uočeni rast broja gostiju iz skandinavskih zemalja može se povezati s uvođenjem low cost avio linije Germanwingsa i turističke agencije Scanjet.

    Ovaj porast broja gostiju zapravo je rezultat odlične posjećenosti u predsezoni i posezoni. Lanjska sezona počela je nešto ranije od prethodne, već kroz ožujak i travanj, u vrijeme uskršnjih blagdana, a smještajni kapaciteti koji nisu nakon ljeta zatvorili svoja vrata, bili su zauzeti i u studenom i prosincu, pa upravo u ovim mjesecima bilježimo i najveći porast. Ovi podaci posebno ohrabruju jer dokazuju da je dobrom i zanimljivom ponudom, ugodnim smještajem i ljubaznošću turističkih djelatnika moguće produžiti turističku sezonu.

    S obzirom na smještajnu strukturu, svi smještajni objekti, osim hotela Punta i Imperijal, ostvarili su porast u odnosu na prošlu godinu. Također, porast bilježe ne samo Vodice, već i Srima i Prvić Luka. Od hotela, značajano povećanje su zabilježili Hotel Olympia i Maestral na otoku Prviću, ali ipak najveći se porast osjetio u privatnom smještaju u Vodicama i Srimi. Važno je naglasiti da se ta popunjenost ne odnosi na samu punu sezonu, već su ovi kapaciteti započeli s punjenjem već u predsezoni.
    Smještaj u privatnim kućama, sobama, apartmanima i kućama za odmor u 2013. godini zabilježio je porast od 11% u dolascima, odnosno 9% u noćenjima. Treba imati na umu da je i broj registriranih kapaciteta u privatnom smještaju porastao za 12% u odnosu na prethodnu sezonu što je direktna posljedica mogućnosti dobivanja privremenog rješenja za objekte koji su realizirali legalizaciju. Tako sada Vodice raspolažu s ukupno 17.628 ležaja u svim vrstama smještajnih objekata, dok marina ima 290 vezova na moru i 60 suhih vezova.

    Svi ovi podaci rezultat su dobro osmišljenog kulturno zabavnog programa tijekom ljeta, te odlično odrađenim promocijama destinacije na europskim turističkim sajmovima i prezentacijama. Raznolikosti ponude sigurno je pridonio Memorijalni centar Faust Vrančić čijim je otvaranjem otok Prvić postao atraktivniji izletnicima i jednodnevnim posjetiteljima, a otočnim je gostima upotpunjen boravak.

    Kvaliteti destinacije doprinosi i redovito uređenje gradskih plaža. U 2013. godini uređena je, sadržajno i suvremeno opremljena nova plaža na Srimi. Tako se od prošle godine u Vodicama vijore dvije plave zastave, na Plavoj plaži i u Srimi, kao markice kvalitete mora, dobre ponude i sigurnosti, dok treća zastava krasi ACY marinu Vodice kao markica održivog gospodarenja obalom i morem.

    Za dostupnost, promoviranje i sam image destinacije zaslužna je internetska stranica koja se redovito dopunjava novim sadržajima, zatim marketinške aktivnosti, oglašavanje, udruženo oglašavanje koje se provodi s posebnim naglaskom na predsezonu i posezonu. Ažuriraju se programi za prijavu gostiju putem interneta prateći nove propise kao i posebno koristan kutak za iznajmljivače. Uvedena je mogućnost primanja vijesti i zbivanja na mobilne telefone, mobilna verzija stranice, otvoren facebook profil. Također je omogućeno skidanje svih brošura, fotografija, karti i promotivnog filma s web stanice Turističke zajednice, što značajno koristi iznajmljivačima, ali i gostima koji putem interneta odabiru svoje mjesto za godišnji odmor.

    Po svemu navedenom, uspjeh vodičkog turizma nikako nije slučajan ili stihijski. Uvođenjem novina, prilagođavanjem tržištu, zahtjevima gostiju i načinima bookinga, Vodice su ponovno, drugu godinu za redom zabilježile više od milijun noćenja.

     

    - Advertisment -

    NAJNOVIJE

    Milić: Sastanak pregovaračkih timova HDZ-a i DP-a prošao...

    Tjedan dana od parlamentaranih izbora počeli su službeni pregovori za formiranje parlamentarne većine. Domovinski pokret jučer je sjeo s predstavnicima koalicije Rijeke pravde te...

    Županijska TZ u suradnji s lokalnima revitalizira tradiciju...

    Marendu, kao tradicionalan dalmatinski kuhani obrok, koji je omogućavao nastavak, uglavnom napornog, radnog dana težaka, maranguna, radnika ali i svih uzrasta dalmatinskog puka, Turistička...

    Slivno bez vode u srijedu, 24. travnja do...

    Zbog radova na cjevovodu u srijedu, 24. travnja od 8 do 12 sati vode neće imati mještani zaseoka Slivno.

    NAJNOVIJE

    Milić: Sastanak pregovaračkih timova HDZ-a i DP-a prošao ‘u partnerskom ozračju’

    Tjedan dana od parlamentaranih izbora počeli su službeni pregovori za formiranje parlamentarne većine. Domovinski pokret jučer je sjeo s predstavnicima koalicije Rijeke pravde te...

    Županijska TZ u suradnji s lokalnima revitalizira tradiciju pripreme marende

    Marendu, kao tradicionalan dalmatinski kuhani obrok, koji je omogućavao nastavak, uglavnom napornog, radnog dana težaka, maranguna, radnika ali i svih uzrasta dalmatinskog puka, Turistička...

    Slivno bez vode u srijedu, 24. travnja do 12 sati

    Zbog radova na cjevovodu u srijedu, 24. travnja od 8 do 12 sati vode neće imati mještani zaseoka Slivno.