Brojke ne lažu. A one su i ove sezone pokazale da Vodice se ne nazivaju uzalud ‘šampionom turizma’. Na ovim stranicama smo nedavno izvijestili kako je u prvih osam mjeseci na vodičkom području zabilježeno porast broja noćenja od četiri posto, te sedam posto više dolazaka u odnosu na isto razdoblje lani. Ono što treba istaknuti jest da ti ‘turistički plusevi’ nisu plod slučajnost, već dobro smišljene, a onda i provedene turističke strategije. A čiji bi se posljedice posebno trebale osjetiti u posezoni.
PRUŽILI RUKU UGOSTITELJIMA I HOTELIJERIMA
O čemu se zapravo radi? Pa o tome da Grad Vodice izlazi ususret svojim ugostiteljima, hotelijerima i turističkim poduzetnicima nastojeći ih raznim benefitima stimulirati da rade tijekom čitave godine. Pa su tako, primjerice, svi vlasnici, odnosno korisnici hotela i restorana na vodičkom području oslobođeni plaćanja komunalne naknade za četiri zimska mjeseca (siječanj, veljaču, studeni i prosinac). Da je riječ o uistinu stimulirajućoj gradske uprave mjeri najbolje govore podaci prema kojima su ‘cjelogodišnjim poduzetnicima’ troškovi poslovanja u prošloj godini bili smanjeni za čak 735 tisuća kuna, što znači da je Grad Vodice ‘žrtvovao’ isti iznos iz proračuna, ali samo kratkoročno. Jer, pozitivni efekti će u konačnici sigurno biti veći. Uostalom, to već i jesu.
Na produženje turističke sezone u Vodicama sigurno će pozitivno djelovati i obračunavanje poreza na korištenje javnih površina po – godišnjoj tarifi. Što znači kako i oni koji rade samo tijekom špice sezone i oni koji rade tijekom cijele sezone plaćaju isti iznos. A taj je iznos upola manji nego ako se posluje na pomorskom dobru, u prvoj zoni iznosi svega 300 kuna po metru kvadratnom godišnje.
POGODNOSTI I ZA POLJOPRIVREDNIKE
– Plaćanjem godišnje, a ne mjesečne naknade, stimulira se cjelogodišnji rad ugostiteljskih objekata, jer objekti koji ostaju otvoreni i zimi ne plaćaju veću naknadu za korištenje javnih površina – objašnjavaju u Gradu Vodice spomenutu poticajnu mjeru, uz dodatak kako je tendencija vodičkog turizma je da gosti kušaju što i više domaćih proizvoda, pa stoga Grad stimulira i poljoprivrednike na način da im subvencionira kamate na kredite u poljoprivredi, marikulturi i seoskom turizmu.