Više

    Kulturpunkt o vodičkom kinu: Šteta bi bila da taj doživljaj nestane…

     

    Kao i za mnogobrojna hrvatska kina, proces digitalizacije bio je dugo očekivani odgovor na pitanje opstanka kina Vodice. Kino, neopremljeno suvremenom digitalnom opremom, nije moglo konkurirati šibenskom multipleksu CineStar otvorenom 2010. godine.

    Tako se među 28 malih, nezavisnih kino dvorana diljem Hrvatske i šest filmskih festivala koje je financijski poduprlo Ministarstvo kulture, našao i ovaj mali div. Na taj način su znatno smanjeni troškovi iznimno skupe digitalne opreme, koje vodički gradski proračun ne bi mogao samostalno podnijeti. Ukupna vrijednost nove opreme, naime, premašuje 420 tisuća kuna, a Ministarstvo kulture izdvojilo je čak 70 posto te svote, odnosno oko 294 tisuće kuna. Ostatak je financirao Grad Vodice koji je kupio dodatnu opremu za prikazivanje filmova u 3D formatu.

    Grad Vodice, na svu sreću, prepoznao je probleme s kojima se bore svi nacionalni kinoprikazivači u Hrvatskoj, te shvatio nužnost opstanka takve kulturne institucije za jedan grad. Bez direktne novčane pomoći grada, kino ne bi preživjelo.

    kulturni-centar

    Kao i većina drugih nezavisnih kina u Hrvatskoj, kino Vodice postoji u sklopu gradskog Pučkog učilišta. Pučko učilište je nastalo između 2005. i 2006. godine, kada je bivši Zadružni dom renoviran u kino dvoranu kakva postoji danas. Početna zamisao je bila fokusirana na izgradnju multifunkcionalnog prostora koji bi zaživio kao prijeko potrebni kulturni centar. Upravo je zato, prve dvije godine svog postojanja, prostor često bio prazan i neiskorišten – naime, nije imao redovitog sadržaja.

    No, tada na scenu ove prazne dvorane stupa Mario Petrović, koji se javio na javni natječaj kao kinooperater s višegodišnjim iskustvom, a koji uvodi redoviti filmski program i oživljava neiskorišteni potencijal nedavno renovirane kino dvorane. Upravo smo na kazališnim daskama kina u Vodicama, gdje se inače održavaju kazališne radionice i predstave, razgovarali s Marijom. Ugodna atmosfera koja vlada ovim kinom uvelike je proizvod njegova entuzijazma.

    Naime, Mario je voditelj kina, kinooperater, blagajnik te programski menadžer, osvjetljivač i tonac za kazališne predstave i radionice. Ukratko, radi sve što treba.

    vodice7

    Prije 2006. godine, kada je kino dvorana u Vodicama renovirana, situacija je bila jako loša. Naime, kino je zatvoreno kasnih sedamdesetih, ostavivši Zadružni dom devastiran i granatiran. Tek nakon nekoliko desetljeća, Vodice su dobile svoju dugo priželjkivanu kino dvoranu. Period od otvaranja kino dvorane, od 2006. do 2010, možemo nazvati njegovim zlatnim dobom. S obzirom da u Šibeniku još nije postojalo kino, Vodice su bilježile posjećenost od 10000 ljudi godišnje.

    Tada se i ljeti i zimi dobro radilo, kino je prikazivalo čak tri filma dnevno: animirani film oko 17 sati za one najmlađe, komedije ili horore oko 19 sati za tinejdžere, te večernji program za odrasle oko 21 sat. Svaka dobna skupina posjećivala je filmove namijenjene upravo njoj, te je kino dobro funkcioniralo. Mario se tako sjeća jednog vikenda kada je prikazivan film Harry Potter i Red feniksa koji je ostvario rekordnu posjećenost. Naime, film je oba dana prikazivanja rasprodao kino dvoranu.

    Nažalost, situacija je danas daleko od idealne. Kino prikazuje oko dva filma dnevno, onaj za najmlađe i onaj za stariju dobnu skupinu. Dok ljeti kino radi gotovo svaki dan, zimi se to svodi na tri dana tjedno – petak, subotu i nedjelju. Posjećenost, naime, najviše ovisi o samim filmskim naslovima, kako kaže Mario. Nedostatak reklamiranih filmskih naslova nužno znači i manji broj posjetitelja. Tako je ljeto 2014. godine zabilježilo iznimno nisku posjećenost zbog loše filmske produkcije. Tek je one najmlađe u kino dvoranu namamio animirani film Deana DeBloisa Kako izdresirati zmaja 2. Europski filmovi, s druge strane, ne uspijevaju pronaći vjernu publiku.

    – Super je kad na takve filmove dođe oko petnaestak ljudi – kaže Mario koji se ipak trudi prikazati za svakoga po nešto. Tako zimi svaki treći vikend prikazuje “tipični ženski film”, što starija publika “prihvaća kao vrstu izlaska”. Jedna od stalnih posjetiteljica kina, Marija K., kaže da se “u kinu uvijek nađe ponešto za svakoga. Trudim se dolaziti u kino barem jednom mjesečno. Bili smo bez kina trideset godina!”. Nadalje, filmovi su uvijek dozirani tako da ne budu preslika kino programa velikih multipleksa.

    Ono što umanjuje doživljaj odlaska u kino je i hiperprodukcija. Kvalitetni filmovi prolaze nezapaženo, ali “ako se film reklamira kroz medije, svi pitaju kad će, kad će”, kaže Mario. Dok aktualna reklama traje, postoji i zanimanje publike za određeni naslov, pa tako kino ostvaruje posjete od pedeset do sto ljudi po kino projekciji. Jedan od takvih primjera je i film Sama Taylora-Johnsona Pedeset nijansi sive, koji je privukao velik broj posjetitelja, no oni su ipak većinom ostali razočarani njegovom kvalitetom.

    vodice111

    Glavni posjetitelji kina su djeca, koja obožavaju gledati animirane filmove, pa tako Mario kaže da ih animirani filmovi u principu i spašavaju. Razgovarali smo s Lukom i Antom M. koji su nam rekli kako obožavaju gledati animirane filmove.

    – Uvijek žicamo mamu i tatu da nas vode. Obožavamo gledati 3D crtiće! Najbolji nam je film bio Shrek 2. Gledali bi ga i dva puta, ali nam mama i tata nisu dali.

    Iako je broj posjetitelja osjetno manji, Mario pokušava iskoristiti potencijal kino dvorane, pa se tako petkom nekad održi i kazališna predstava njihove dramske grupe ili pak generalna proba. Jednom mjesečno gostuju i kazališne grupe, ponajviše iz Splita i Zagreba, čije predstave ponekad ostvaruju dobru posjećenost, no surova stvarnost je da “ljudi više nisu željni svakodnevnih priredbi”. Kino ulaznica iznosi 20 kuna, te 25 kuna za 3D filmove. Ulaznice financiraju troškove kino programa, odnosno nabave filmova. – Cilj je privući što više posjetitelja –  kaže Mario, “a ne zbog nekoliko kuna više izgubiti publiku”. Marina S. uz smijeh nam je rekla kako je cijena karte taman, “u skladu s našim standardom. Zamislite da pogledate užasan film, a platili ste ga četrdeset kuna, ovako se nikad ne lupate po glavi”.

    vodice kino

    Iako sezona počinje sredinom srpnja, u gradu poput Vodica to drastično ne utječe na broj posjetitelja. Strance ne privlače udobne sjedalice i klimatizirana dvorana. Jednostavno, posjetitelji grada nisu ciljana publika kina. “Situacija bi bila drugačija kad bi postojalo ljetno kino”, kaže Mario, ističući kako mu je to jedna od najvećih želja za budućnost. Glavni problem otvaranja ljetnog kina je nedostatak atraktivne lokacije. Grad je trenutačno u fazi otkupa lokacije u centru grada, Čorićevog Turnja, koji je u prošlosti bio poprište ljetnih kazališnih predstava. Idealan je prostor za postavljanje ljetne pozornice i otvaranje muzejsko-galerijskog prostora. No, proces otkupa prostora će trajati još godinama, kaže Mario.

    Cijeli  tekst pročitajte na Kulturpunkt.hr.

    - Advertisment -

    NAJNOVIJE

    Nastavak svježine, povremene kiše, u gorju i snijega

    Za sada su nas prognozirane kiše uglavnom promašile, ali prognostičari u nastavku radnog dijela tjedna najavljuju i dalje promjenjivo i nestabilno, uz povremenu kišu,...

    Moćan i autentičan: Nova kolekcija dizajnerskog nakita za...

    Šibenska umjetnica čiji rad obožavaju ljubiteljice i ljubitelji moćnih komada nakita koji podižu svaku odjevnu kombinaciju, predstavlja svoju drugu mušku kolekciju. Ovog puta je...

    Juraj Batelja predstavio knjigu ‘Mamma Schiavona ili Majka...

    Knjiga „Mamma Schiavona iliti Majka Božja Hrvatska “ autora mons. dr. sc. Jurja Batelje, , predstavljena je u ponedjeljak 22. travnja u Interpretacijskom centru...

    Županija objavila Javni natječaj za dodjelu financijskih sredstava...

    Šibensko-kninska županija objavila je na svojim stranicama Javni natječaj za dodjelu financijskih sredstava iz Proračuna Šibensko-kninske županije za 2024. godinu iz područja zdravstva, socijalne...

    NAJNOVIJE

    Nastavak svježine, povremene kiše, u gorju i snijega

    Za sada su nas prognozirane kiše uglavnom promašile, ali prognostičari u nastavku radnog dijela tjedna najavljuju i dalje promjenjivo i nestabilno, uz povremenu kišu,...

    Moćan i autentičan: Nova kolekcija dizajnerskog nakita za muškarce, nosi ga i Dino Jelusić

    Šibenska umjetnica čiji rad obožavaju ljubiteljice i ljubitelji moćnih komada nakita koji podižu svaku odjevnu kombinaciju, predstavlja svoju drugu mušku kolekciju. Ovog puta je...

    Juraj Batelja predstavio knjigu ‘Mamma Schiavona ili Majka Božja Hrvatska’

    Knjiga „Mamma Schiavona iliti Majka Božja Hrvatska “ autora mons. dr. sc. Jurja Batelje, , predstavljena je u ponedjeljak 22. travnja u Interpretacijskom centru...

    Županija objavila Javni natječaj za dodjelu financijskih sredstava udrugama s područja zdravstva, socijalne skrbi, veteranskih udruga i udruga proizašlih iz Domovinskog rata

    Šibensko-kninska županija objavila je na svojim stranicama Javni natječaj za dodjelu financijskih sredstava iz Proračuna Šibensko-kninske županije za 2024. godinu iz područja zdravstva, socijalne...