Kao i prošle godine, u subotu, 11. 07. 2015. godine u 21.00 sat na Obali Vladimira Nazora na guvnu u Vodicama domaćima i turistima će se prigodnim programom predstaviti 16. po redu “Vodički Festival Žudija”, koji će se dogodine održati u župi Svetog Franje u Imotskom.
Festival žudija je skup čuvara Kristova groba koji njeguju ovaj pobožni običaj u korizmenom vremenu kroz Sveto trodnevlje. Festival pokrenut u Vodicama 2001. godine na inicijativu akademskog fotografa Šime Strikomana iz godine u godinu je povećavao broj sudionika, te danas broji preko 30 grupa sudionika. Prvih šest smotri održano je u Vodicama, a onda su organizatori zaključili da bi program mogao postati monoton ako se održava uvijek u istom gradu, te su se 2006.godine predstavnici župa dogovorili da se festival svake godine održava u drugoj župi kako bi svi imali priliku upoznati se sa običajima drugih, s tim da se svake šeste godine održava u Vodicama gdje je sve i započelo.
Cilj festivala je da prikaže uskršnje običaje čuvara Kristova groba čime se doprinosi očuvanju vjere, tradicije, ali i kulturnoj i turističkoj promidžbi Dalmacije, Hrvatske pa i šire. Festival nije natjecateljskog duha i u njemu nema pobjednika ni poraženih, u njemu su svi originali.
Svako mjesto njeguje svoje običaje koji se razlikuju od drugih župa, te se kroz festivalski okvir pokreće želja i potreba manjih mjesta da obnove svoje običaje, da istaknu ljepote kojima će se identificirati, da se natječu u originalnosti i skupnim projektima koji povezuju ljude.
Uz kratko predstavljanje „XVI. Vodičkog festivala žudija“, biti će prikazan i film Šime Strikomana „XV. Vodički festival žudija“ snimljen na ovogodišnjem festivalu u Mliništu, a gradom će prodefilirati Vodički žudiji koji su ujedno i organizatori ove manifestacije.
Promoviranjem Vodičkog festivala žudija želi se potaknuti na očuvanje kulturne baštine i skrenuti pozornost na lokalne običaje koji pomalo nestaju,te pokazujući svoju lokalnu različitost i tradiciju našim posjetiteljima,razvijamo svoje priče koje privlače, osvajaju goste, grade imidž i brand mjesta – destinacije.